Opererat impingement?
Jag undrar om det finns någon som opererat axeln för impingement? Eller trång axel, som de också kallar det för.. Jag ska in på op på tisdag, och undrar hur axeln är efteråt? Är man stel, hur länge isåfall, hur lång sjukskrivningstid, blev du hjälpt m.m..

Oj stackars dig, tyvärr vet jag inget om detta men håller tummarna för att allt går bra!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tack, det var snällt av dig!! 

Jag säger som #1 vet inget om det men lycka till!!
Sen sjukskrivningstid beror ju på vad man jobbar med. Jag bröt tummen när jag gick i skolan och det var ju bara att knata dit dagen efter, ett par år senare när jag jobbade som brevbärare fick jag en spricka i ett finger och var sjukskriven två veckor så som sagt, det beror ju på vilken typ av arbete man har.
#3 Tack! Jag jobbar på kontor, så det blir kanske inte så länge.. men som det är just nu så strålar det ner i handen så jag har svårt att skriva och motoriken är inte den bästa. Ska bli skönt att slippa värken! 
Jag läste lite om impingement här och det låter lite likt det min mor opererades för förra året. Hon jobbar på kontor och var sjukskriven i två veckor, men då var det också höger axel och hon är högerhänt. Det tog dock lång tid innan hon fick tillbaka en "normal" rörlighet och inte längre hade ont till och från.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
#5 Det var inte lång sjukskrivning för henne! I och för sig så är det kanske inte betungande med kontorsjobb kan man tycka, men det är jobbigt för axlarna.. Jag har också besvär med höger, och är högerhänt naturligtvis. Huvudsaken är att jag blir av med värken som strålar ner till fingrarna. Det är svårt att hålla i en penna och skriva några rader. Rörligheten är det minsta bekymret, men det låter ju toppen att hon blev bra!