Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 7100 ggr
SusanneStromstedt
2009-01-22 19:29
0

Är deta möjligt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick en bild sänd till mig och nu undrar jag om detta verkligen kan vara sant? Om det är sant, Varför  på en människa, vad för slags larver och hur botar man?

Jag blev riktigt äcklad över bilden Skrikandes

Maria
2009-01-22 19:57
0

???

Det var bland det vidrigaste jag sett.

/Maria

april4
2009-01-22 20:12
0

Jag tycker bilden ser mixtrad ut.

mayolica
2009-01-22 22:02
0

ser slibbigt ut,men jag är väldigt skeptisk till om det är äkta.

~ mayolica ~

mongu
2009-01-23 08:18
0

Är tveksam till om det kan va äkta. Vilken parasit skulle komma ut så regelbundet som den här gör genom bröstvårtan.

Dessutom om man skulle ha nån sorts mask som trivs inne i människan så är det nog i ett långt framskridet skede som den tränger sig ut genom huden.

Men helt klart en bild som ger äckelkänsla. Hade t.o.m. svårt att sluta tänka på den när jag skulle sova igår kväll.Skrikandes

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

SusanneStromstedt
2009-01-23 13:31
0

IUSA var det en kvinna som hade två maskar som kröp under huden på huvudet. Läkarna var chockade och hade fullt upp med att fånga maskarna. Om det kan inträffa, varför inte i ett bröst Obestämd

Sehvrin
2009-01-23 14:16
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det där ser ut som en fotomanupilation och jag skulle säga att det inte är larver, utan en frökapsel från en växt som jag just nu inte kommer på namnet på, men den är relativt vanlig att använda i dekorationer och så.

Bifogar bild på en liknande frökapsel.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

mongu
2009-01-23 17:42
0

Visst skulle det väl kunna förekomma. Men om man ser på fotot så ser är det många larver på samma ställe men resten av bröstet ser väldigt opåverkat ut.

Sen kan man ju undra vilka sjukdomar som ger symtom med larver. Då larver som skulle söka sig ut i kroppen på det här sättet.

Att man kan få mask i magen är en sak men i övriga kroppen är nog väldigt ovanligt.

Har inte orkat kolla vidare genom sökning.

Men jag tvivlar på bilden i alla fall.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Titan123
2009-01-23 19:09
0

Haha, det var både en äcklig och lustig bild. Lustig därför att den är helt orealistisk!

Skulle man få bröstvårtan piercad av massa larver kan jag lova att kanterna kring hålen inte skulle vara så öppna och fina, skulle snarare vara knallrött omkring!

Haha, ja det var en lustig photoshoppad bild….

Maria
2009-01-23 22:48
0

Jag har sett mycket i mitt liv med både omhändertagande av lik, sår som har behandlats med larver, kadaver som kryllar av larver, traumaskador m.m. men detta tar priset. Jag kan inte släppa denna bilden på näthinnan. Den kan inte vara sann. 

Äckligt är vad det är, och helt osannolikt.

/Maria

Lill-Kisse
2009-01-24 00:52
1

SusanneStromstedt  Nu tycker jag att du driver med oss. Du kunde väl ha frågat avsändaren vad det där är för löjlig påhitt, i stället för att lägga ut den gamla fejkade bilden här. Vi är inte med i Hälsa iFokus för att sitta och gissa hur sådana bilder konstrueras.

Känsliga personer kan fara illa av se sånt där och läsa fantasier om larver.

SusanneStromstedt
2009-01-24 11:27
1

Lill-Kisse

Nej nu jävlar! Du ska inte vara oförskämd! Jag ställde en fråga för jag ville veta. Tyvärr ser jag inte om det är fejk eller inte. Att bli beskylld för att driva med er om en så här vidrig sak, ser jag som förolämpande!!  Är du ute efter att förolämpa och visa din dåliga uppfostran har du lyckats!

Tack för mig

Sara
2009-01-24 13:19
0

Jag tror inte heller den är sann. Det måste ha gjort otroligt ont och att vänta så länge (för att maskarna ska kunna bli så stora) tror jag inte på att någon gör.

Sen som någon annan sagt så borde det varit inflammerat till tusen.

Dock är bilden äcklig och har förstört matlusten för mig de senaste dagarna.

Sara

Maria
2009-01-25 11:16
0

Denna bild har tydligen cirkulerat en längre tid på nätet och det ÄR FEJK.

/Maria

Frida
2009-01-25 22:43
0

Som redan fastställt är bilden manipulerad. Titta bara på hur tydligt man ser "hålen och larverna" och sedan hur otydlig och suddig resten av bilden är.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Karmatarerskanise
2009-01-27 19:07
0

Haha hur kan man ens fundera på om den är sann Flört
Ingen som saknar bröstvårtan?

werner
2009-01-28 00:08
0

Detta är en fotomanipulation MEN jag har sätt en video när en läkare plockar ut vita larver ur en afrikansk kvinnas bröst just runt det området som visas på bilden, och det har gjort att jag idag har en stor fobi för alla sorters laver (även fjärilslarver).

Manipulationen ni ser här över är inte så välgjord så den skulle kunna vara riktig men den väcker äckel känsla.

Dock har det hänt just angående bröstet för jag har som sagt sätt medecinsk video på det och så vidare men det är nog väldigt otroligt att det skulle ske, den enda jag hört om haft en larv/mask/parasit liknande livsform innanför huden och sätt det med egna ögon (inte själva livsformen utan dess rörselser under huden) var på min kusin som fick ett sår på Malasyia och badade och fick in en parasit som sedan satt under gumpen på henne, riktigt otäckt och svenska läkare tog ut den men jag tror inte detta är något som sker i sverige så särskilt ofta det enda scenariot här jag kan tänka mig är att någon får liggsår som inte blir omhändertagna och köttet ruttnar och larver bosätter sig.

Sara
2009-01-28 00:45
0

# 16 Hu! Jag ska ALDRIG mer åka utomlands!

Sara

Maja
2009-01-28 14:29
0

Usch, även om den är "tillgjord" såg det äckligt ut! :P