Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 13365 ggr
Lena82
2008-12-16 14:38
0

Cellprov

För ett par månader sen var jag på min vårdcetral och tog ett cellprov, då visade det en förändring, så förra veckan var kag på sjukhuset och gjorde en grundligare undersökning och väntarnu på svar. Tycker det är jobbigt att behöva gå dag ut och dag in och bara vänta på att få ett brev hemskickat med provsvaren. Visst det har bara gått en vecka nu, men jag vill gärna veta. Har alltid tyckt att det varit tråkigt att vänta på besked. Var likadant när vi hade prov i skolan. Hatade tiden som var från det att man gjort provet tills vi fick tillbaka dem. Visst sen är jag lite nervös också. Men det är ju inget farligt direkt. Förändringarna delades ju upp i tre grader. Grad ett, två och tre. Grad ett då gjorde man inget mer utan skulle i så fall bara gå tillbaka efter ca 6 månader och göra ett nytt prov. Och skulle det visa sig vara grad två eller grad tre så måste man in och ta bort en ½ cm av livmodertappen. Som tur var påverkar ju inte detta framtida graviditeter. Grad tre är det som är steget före livmoderhalscancer. Man kan tycka att en ½ cm låter mycket men livmodertappen är 4 cm.

Hoppas det inte varit alltför jobbigt att läsa, men det var skönt att få skriva av sig lite.

ANNIA
2008-12-16 16:22
1

Lena82 jag har varit där du är. För jag har haft cellförändringar. Kommer dock inte ihåg om det var grad 2 eller 3 jag hade. Och för min del så tog dom inte bort nån 1/2 cm, kan inte tänka mig att det blev så mycket för det jag fick göra var nåt som kallas laserkonisering.

Där går dom in med en lasergrej och bränner av på livmoderhalstappen. Men det kanske är olika på olika landsting vad dom gör.

Sen efter det så blev första kontrollen efter 6 mån. Är det inget då så blir det en kontroll varje år i fem år för att se att inget kommit tillbaka.

När jag var in så kom jag in på morgonen. Sen åkte hem vid middagstid.

MalinArv
2008-12-16 18:56
0

Jag har haft cellförändringar 3 gånger. 2 blev skrapade och den 3:e läkte ut. Håller tummarna för dig och hoppas att det inte är något. En skrapning är rätt så lindrigt om det skulle behövas.

Önskar dig lycka till.

Madde
2008-12-16 19:15
0

Usch jag sitter i samma sits som dig fast jag är ett steg längre. Jag har cellförändring på de 2 prover jag har gjort. Ska göra ett om ca 4 månder nu (2 månader sen jag tog provet)

Så själv sitter jag och väntar på att få göra det sista provet innan skrapning. Men jag räknar kallt med att jag fortfarande kommer ha en förändring lika bra det så slipper jag bli allt för besviken.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

MalinArv
2008-12-16 20:19
0

#3  Jag hade oxå så, 2 positiva prover i väntan på det 3:e. Som tur var så va det borta då. Håller tummarna för dig.

Lena82
2008-12-17 08:42
0

Tack så jättemycket.

#1 Ja det kanske varierar mellan landstinen. Han sa att dem tar bort ½ cm men att det inte är mycket då tappen är 4 cm. Tycker visserligen det skulle kännas lättare om det bara var nån mm som försvann. Jag tycker att ½ cm känns mycket, men men.

#2 Det låter jobbigt.

# 3 Håller tummarna för dig.

Igår när jag kom hem låg det ett brev från landstinget och i all iver trodde jag att det var till mig och att det var provsvaret, så jag titade inte på adresen. Det visade sig att det var till min sambo och att det var hans tandläkarräkning bara.

Hur lång tid efter det att ni gjort provet fick ni svaret. Jag är ganska klyven nu. Jag vill ju veta så snart som möjligt samtidigt som jag inte vet om jag verkligen vill ha svaret före julafton

ANNIA
2008-12-17 10:54
0

Lena82 när jag tog mitt andra prov så var det något tidigare än vad du gjort. (Om jag kommer ihåg rätt så togs mitt andra prov i början på nov.) Men jag har för mig att jag bara behövde vänta inte fullt en vecka på mitt andra provsvar. (det som du nu väntar på) men sen får du komma ihåg att det är december nu så det kan ta lite längre tid fast dom proven går med förtur. Åtminstone i mitt landsting så tar inte förtursprov mer än en vecka.

Själv ska jag iväg på min årliga kontroll om bara en liten stund (därför jag är vaken nu). Om det hade varit någon annan månad så hade jag haft svaret inom en vecka, för kontrollproven går även dom med förtur, men nu med tanke på årstid så får jag vänta (oftast) ända in i januari.

Så tyvärr för din del så är du i fel månad. Men du borde rimligen ha svaret innan jul då du redan väntat en vecka.

Efter jag fått mitt andra provsvar så fick jag sen en tid för laserkoniseringen i januari så det gick ganska fort åtminstone för mig, med tanke på alla helger här runt jul och nyår. Hade inte dom varit så hade det nog inte gått två månader mellan provsvar och lasern.

Det om att ta 1/2 cm hoppas han tog till vad som händer som värsta scenario för dig, alltså om du har mycket förändringar för jag tycker det låter mycket.

Även om svaret kommer nu före jul så tror jag det är bättre än att gå vänta ännu längre för då vet du ju klart besked och behöver inte gå och fundra på det.

Lena82
2008-12-17 11:08
0

ANNIA: Det har du rätt i. Ja jag tycker också att ½ cm låter mycket. Få hoppas att svaret kommer nu under veckan eller måndag tisdag nästa vecka. Försöker låta bli att tänka på det, men varje dag vill jag bara hem så fort som möjligt bara för att se om det har kommit. Fast bor man i Jönköping och åker buss ska man vara glad om man kommer nånstans överhuvudtaget. Bussarna är alltid försenade, är dem inte försenade så går dem förtidigt och det har hänt både mig och min sambo flera gånger att bussen inte kommer överhuvudtaget. Så det är lika spännande varje dag. Vet aldrig om jag kommer till jobbet i tid. Är glad att jag har en bra chef. Fast idag har annat att tänka på. Ska nämligen hämta min kanin idag efter jobbet. Han är efterlängtad Flört

mongu
2008-12-17 11:41
0

Ring o fråga om ditt provsvar kommit? Så du kan få besked innan jul i alla fall. Det är alltid jobbigt att vänta på såna här svar.

Sen är det ju så att skulle det va nåt så hade du troligen redan hört nåt. Ofta brukar dom ju meddela väldigt snabbt i såna fall.

Hur mycket dom tar vid en konisering är nog beroende på hur det ser ut. Det låter mycket med ½ cm men troligen har han tagit till där. Det tas ju så lite som bara går, men samtidigt så måste dom ta så dom är säkra på att det är borta.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Lena82
2008-12-17 11:51
0

#8. Funderar på att ringa på måndag om svaret inte kommit til på fredag. Ja han sa också att är det grad ett så skulle jag tillbaka efter ca 6 månader för ytterligare ett nytt prov.

ANNIA
2008-12-17 13:50
0

Lena82 det går inte att undvika att tänka på det. För min del så tänker jag inte så mycket numera under året som går, men tankarna kommer när det börjar bli dags att bli kallad, sen finns det lite extra tankar till jag får provsvaret igen. Så dom kommer finnas där. Men så fort du vet klart besked så tänker du inte lika mycket på det.

mongu det är inte säkert att man får ett snabbt svar även om det är nåt. Inte nu i december månad för då är det många som ska ha svar plus att labbpersonal är ledig så då kan man få vänta lite längre än vad man normalt sett får. Har däremot svaret kommit till den läkare som tog provet så brukar man få sånt här svar snabbt även om det "bara" är grad I, men som sagt kan ta lite extra tid vid labbet.

Lena82
2008-12-17 14:04
0

ANNIA: Visst tankarna fins där de är inte borta, men nu har jag kaninen att tänka på också. Längtar till ikväll när jag ska hämta min sötnos. Visst jag tänker på det mest på jobbet då vi har det väldigt lugn just nu (stänger imorgon och öppnar 7 januari igen), men från och med fredag börjar allt det där med att lägga in sill och baka och städa inför julen och vi ska bort på lördag. Så jag har lite smått kalabalik hemma och i huvudet. Jimmy jobbar till och med på tisdag innan han går på julledigt. Så jag får ta hand om det mesta själv hemma. Men på ett sätt är det roligt då jag älskar att baka och laga mat. Så då från fredag har jag lite annat som kan trycka undan tankarna lite. Men ska bli så skönt när jag får svaret. Idag har jag till och med hjälp till nere på lackeringen bara för att inte bara sitta här och fundera.

ANNIA
2008-12-17 14:30
0

Lena82 bra att du har nåt annat att tänka på, när det gäller nya kaninen. Och även annat. Bästa är om det är saker som du verkligen måste tänka på när du håller på, för går det på rutin så brukar tankarna smyga sig på rätt var det är i alla fall. Och som du själv skrev du vill veta svaret innan jul och ändå inte. Inte konstigt alls. För är det "bara" grad I så kan du släppa de mesta tankarna under några månader. Är det högre grad så är det både ock. Bra att veta men samtidigt kommer andra tankar.

Jag personligen är en sån person (oavsett vad det gäller) att går jag och väntar på nåt svar så tänker jag tanken. Tänk om.. men jag tänker det fullt ut i olika scenarion om det är si så blir det på ett vis. Är det så så blir det på annat. Men det gäller mig, ett sätt för mig att ställa in mig på det sämre alternativet så det inte blir alltför jobbigt om det är ett dåligt besked, medans jag naturligtvis hoppas på det bästa.

Tyvärr är december månad och semester månaderna dom sämsta månaderna på året om man går och väntar på besked av nåt slag för då kan man få vänta längre.

Nu ska jag försöka sova lite, för blev inte många timmar imorse. Håller tummarna att du får ditt besked så snart som möjligt. Förhoppningsvis ligger hemma och väntar när du kommer hem.

Lena82
2008-12-17 14:34
0

ANNIA: Tack så mycket. Ja jag hoppas det med, men jag är nu också inställd på att det kanske dröjer lite. Sov gott! Flört

Lena82
2008-12-28 19:11
0

Har fortfarande inte fått något svar. Få se vad som händer nu dagarna före nyår har det inte kommit något då så ska jag våänta tills posten har kommit nästa måndag (5jan), Inget brev då = ringa gyn

ANNIA
2008-12-28 21:53
0

Hoppas du får svaret nu idagarna. För nu borde det vara på väg. Ringa gyn på onsdagen den 7 då. För det finns en liten risk att dom har stängt den 5 då det är en klämdag.

Lena82
2009-01-08 09:06
0

HAr fortfarande inte fått något svar. Ska kolla posten idag när jag kommer hem. Inget svar då så blir det att jag få ringa imorgon. Men det är några som sagt att bara för att jag inte fått något svar än så är det inget speciellt utan max grad ett, men jag vill inte intala mig själv det. Vill inte intala mig något förrens jag har fått svar :)

ANNIA
2009-01-08 15:46
0

Jag har heller inte fått svar på mitt som jag tog den 17 (lite senare än ditt) och mitt prov är ändå ett prioriterat prov. Jag hoppas få svar innan den här veckan är slut.

Men du som tog ditt tidigare än vad jag gjorde borde nog fått det så ring imorgon och kolla. Dom ska höra av sig vilket fall som helst även om det bara är grad I. För även ditt det provet var ett prioprov så du borde få besked.

Lena82
2009-01-08 15:50
0

ANNIA: Ja jag ska ta och ringa imorgon och se varför det dröjer så om jag nu inte fått något svar idag. Nu när man inte hade så mycket att göra hemma så for man ju upp ur soffan så fort posten kom och sprang ut i hallen för att se om provsvaret hade kommit. och nu är det min andra arbetsdag idag och just nu sitter jag bara och väntar på att får gå hem och kolla posten :). Usch, jag får ine vara så nojjig. Jag har visserligen blivit lite av en optimist nu de senaste dagarna men jag kan ju inte låta li att vara lite nojjig :)

ANNIA
2009-01-08 18:31
0

Visst är det tillåtet att vara lite nojig för du väntar trots allt på ett besked om det är nåt fel som behöver ingrepp eller inte. Så det är inte alls konstigt.

Madde
2009-01-08 23:05
0

När jag gjorde mitt cellprov fick jag vänta 5 veckor på svar.

Min kära läkare sa max 3 veckor till mig men jag lästa på nätet att det brukar ta mellan 5-6 veckor.

ANNIA
2009-01-08 23:57
0

Madde det gällde väl det vanliga cellprovet, det man kallas till vartannat år. För det vet jag att man får vänta 5-6 v innan man får svar.

Men det provsvar som Lena82 väntar på är där det fastställs vilken grad av cellförändring hon har, för att avgöra vilken sorts ingrepp hon ev behöver göra.

Det cellprov jag tagit är kontrollprov som jag går på varje år efter att jag genomgått ingrepp för att se att cellförändringarna inte kommit tillbaka.

Det som lena tagit och mitt går med förtur och ska inte ta mer än ca 1v oftast får man svar inom 1v. Men jag vet för min del som tar mitt prov nu i dec att jag brukar få vänta till janurai på svar eftersom det är så mycket helger.

Lena82
2009-01-09 08:28
0

Det vanliga cellprovet jag tog på vårdcentralen så BM att svaret tar ca två månader alltså åtta veckor, men mitt kom efter 5-6 v. Hade inte fått något svar än. Så jag får ta och ringa när dem öppnar sen.

mayolica
2009-01-10 20:05
0

har fått tagit bort cellförändringar två gånger.det är över 15 år sen,har klarat mej från förändringar efter det. det är ett par år sen jag kollade sist.har fått kallelse igen,får hoppas att det inte har kommit tillbaka.

~ mayolica ~

Lena82
2009-01-10 20:19
0

#23Håller tummarna för dig att det inte kommit tillbaka då :)

ANNIA
2009-01-10 21:09
0

Håller också tummarna för dig mayolica.

Lena82
2009-01-15 08:41
0

Igår kom svaret. Det var en lätt cellförändring och jag ska ta ett nytt prov om ca 6 månader. Nu behöver jag inte tänka på det mer. *skönt*

april4
2009-01-15 15:02
0

Jag har gjort 2 operationer där dom tagit bort cellförändringarna. Den första var -87 och då använde dom kniv,  men minns inte hur mycket dom tog bort.

Andra gången var jag opererad med laser och det var 5 år senare. Då sa läkaren att om det blir en tredje gång, blir dom tvungna att ta bort hela livmodern. Som tur är så har jag inte fått nå mer cellförändringar. Går fortfarande på kontroll vart 5:e år.

ANNIA
2009-01-15 15:23
0

Lena82 Vad skönt att du fått ditt svar. Själv har jag inte fått mitt än, så jag får väl lov att ringa. Dom brukar alltid fråga om jag vill veta oavsett svar, men det gjorde dom inte sist så kanske dom inte ringt för att provet är ok. Men jag vill ju också veta.

april4 5år emellan det lät väldigt långt. Här där jag bor så blir man kallad till det vanliga cellprovet, som alla tar, vartannat år. Så ditt landsting lät knäppt om det är vart 5:e, speciellt som du faktiskt haft förändringar två gånger. 87 fanns väl inte laser, så troligen därför det blev med kniv. När jag tog bort mina förändringar 04 så var det med laser.

Hade du inga förändringar under de fem åren mellan 87 och 92 för jag hoppas att dina kontroller inte även dom låg på vart 5:e för då är det ju ännu knäppare. Kontrollproven jag tar är varje år under fem år sen återgår det till de vanliga med vartannat år.

Lena82
2009-01-15 16:02
0

Annia: Hoppas att du kan få ett svar snart. Håller tummarna för att det inte är något.

april4: som ANNIA skrev så låter var 5:e år lite knäppt. Med tanke på att jag som bara hade en lätt cellförändring ska tillbaka om 6 månader igen. Och att det ska vara vartannat år. Jag kan rekommendera att du ringer din kvinnohälsovården på din vårdcentral och frågar, säger dem då att det stämmer med vart 5:e år bör du i alla fall kolla med kvinnohälsovården på två andra vårdcentraler i två andra län för att se vad dem säger. Om du får olika svar från dem kan det säkert vara så att de har olika rutiner men om de övriga säger att det ska vara vartannat år så måste du ju säga till att du vil kolla dig oftare, speciellt i och med att du fått ta bort två gånger innan.

Jag bor i jönköping och tillhör då Jönköpings läns landsting. ANNIA Vilket landsting tillhör du? Bara så att april4 har något att jämföra med.

ANNIA
2009-01-15 17:23
0

Jag hör till dalarnas landsting.

Och här är det så att vanliga cellprov kallas man till vartannat år. Har man haft förändringar och genomgått ett ingrepp så går man på årlig kontroll under de följande 5 åren.

Sen återgår det till det vanliga att vara vartannat år.

Lena82 jag hoppas att det inte är nåt och att det är därför jag inte hört nåt. För jag vet att dom kan göra så att är provet ok så hör dom inte av sig. Bara det att dom brukar fråga om vill ha svar oavsett. Så hör jag inget i morgon så ringa på måndag.

Madde
2009-01-15 20:35
0

#21: Jag går på cellprov nu med 6 månaders mellanrum. Har än så länge haft 2 förändringar och väntar på att få göra mitt prov i april.

Men jag har väntat 5-6 veckor båda gångerna på provsvaren.

ANNIA
2009-01-15 20:46
0

Tänk vad bra det vore om alla landsting gjorde på samma sätt. För förändringar är ju förändringar. Och då borde man ju få veta snabbt ifall man behöver genomgå nåt ingrepp och inte behöva vänta.

april4
2009-01-16 00:19
0

#28 jag har kontroller vart 5:e år och så har det varit sen den sista operationen. Direkt efter den andra operationen var jag på några täta kontroller, men allt visade sig vara bra, så då sa dom, att då kommer du att bli kallad vart 5:e år. Jag tillhör Sörmland. Var senast på cellprovstagning 2004, så det är dags i år för ett nytt.

ANNIA
2009-01-16 01:21
0

april4 jag tycker det låter helflängt, speciellt som du haft förändringar som krävt ingrepp. Inte för att skrämmas på nåt vis, men på 5 år hinner det ju hända jättemycket även för en som aldrig haft förändringar. Och om jag räknar rätt så gick du bara på extra kontroll under de första 2 åren. Här är det efterkontroll i 5 år, vilket jag tycker är bra. Dom till och med la till ett extra år för mig, så jag ska alltså gå på årlig kontroll under 6 år innan det återgår till vartannat.

Så det är ju knäppt att inte alla landsting har samma regler.

Håller tummarna att ditt prov som du ska i år är ok.

april4
2009-01-16 01:47
0

Tack Annia för det. Hoppas verkligen att det är ok. Det är som du säger, visst är det konstigt med dom olika reglerna i landstingen. Det ju samma sak med Kommunerna, vissa är bättre än andra.

ANNIA
2009-01-16 02:05
0

Ja vissa saker är konstigare än andra, Landstingen borde ju ha samma regler för provtagning och/eller vård. För om det händer att det upptäcks nåt vid nån provtagning (oavsett vilket slags sjukdom) så är det ju bättre ju tidigare det upptäcks. Fast det verkar ju tyvärr inte vara så många bestämmande tänker. Dom tittar väl mer på ekonomin för allt kostar ju pengar.

april4
2009-01-16 02:30
0

Visst är det så och samtidigt så undrar man ju vad man får egentligen för skattepengarna.

ANNIA
2009-01-16 02:41
0

Många gånger är det nog inte mycket vi vanliga medborgare får utan det går till cheferna.

mongu
2009-01-16 08:54
0

Det är olika mellan landstingen på många områden. T.ex. så är det samma med mammografi. En del landsting kallar från 40 års ålder o andra från 45 osv.

Många ggr beror det på möjlighet att ta emot alla.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

ANNIA
2009-01-16 14:36
0

Att man börjar kalla nån vid olika åldrar det kan jag nog acceptera för det antar jag bland annat beror på vid vilken ålder just den sjukdomen man blir kallad för brukar börja dyka upp.

Men sen efterkontrollen som är så viktig när man haft tex cellförändringar den borde ju rimligen vara lika.

Likaså när man väl börjat bli kallad så borde mellanrummet mellan kallningarna vara detsamma, för när det gäller tex cellförändringar så kan det gå fort när dom väl kommer.

Och blir man kallad bara vart 5:e år så är ju risken att man har en högre grad av förändringar och behöver göra ett större ingrepp än om det upptäcks efter bara 2 år.

mongu
2009-01-16 16:03
0

Det jag menade när jag tog ex. med mammografi är att det finns en ålder från, tror det är rek. av socialstyrelsen, men alla landsting klarar inte av att erbjuda undersökningar från den åldern. Så där beror det på var du bor i landet om du får undersökning tidigt eller inte.

Tror att det är från 40 år o upp till ? som man ska kallas. Vissa landsting tar från 45 osv.

Parallellen som jag drar här är att det kanske är samma här att man har olika beroende på vart man bor.

Sen tycker jag självklart att det ska va samma vid samtiliga undersökningar. Det ska inte skifta beroende på bostadsort.

Ha en bra dag! Mongu.

ANNIA
2009-01-16 19:54
0

Jag undrar om det beror på om dom har kapaciteten (som jag antar du menar) eller om dom helt enkelt inte anser sig ha råd att göra som det bör göras. Jag tror mer på det sista att ekonomin spelar för stor roll om man får undersökningar som behövs/anses vara bra.

Vilket som så blir det ju ett lotteri med ens hälsa allt beroende på vilket landsting man hör till.

mongu
2009-01-16 23:45
0

Jag tror faktiskt att mycket beror på att det saknas läkare som har den specialiteten. Så i det här fallet är det nog inte för att spara pengar.

Men vilket som så är det skrämmande att det skiljer. För det kan va en skillnad på liv o död, om det vill sig illa.

Ha en bra dag! Mongu.

april4
2009-01-17 01:43
0

Jag kan berätta en annan grej som enligt läkaren var rena lotteriet. På 80-talet så fanns det två tjejer som jobbade på samma ställe och hade exakt likadant jobb.

Bägge hade fått samma förslitningsskador av jobbet, men bara den ena av dom fick erkänd arbetskada av Försäkringskassan. Dom var i samma ålder oxå, så snacka om att det var ett lotteri, fy sjutton.

ANNIA
2009-01-17 17:10
0

Tyvärr så har väl hela systemet med sjukvård och försäkringskassa blivit ett lotteri. Man får bara hoppas att man bor på rätt ställe för att få rätt/samma vård och rätt/samma hjälp av F-Kassa.

Det där med arbetsskador är tyvärr alltför vanligt att dom bedöms olika.

Det där med rätt läkare, vet inte om det är hela sanningen. För cellprovstagningen (inkl kontrollprov efter ingrepp) görs (åtminstone här) av barnmorska eller distriktsläkare. Sen är det väl ett labb som kollar proverna. Andra provet (efter första visat förändring) görs ju av gynekolog.

Däremot mammografi så är det ju läkare som kollar plåtarna.

mongu
2009-01-17 20:00
0

# 45 Oj jag ser jag missade att skriva att det var mammografin som jag menade att det saknades läkare. För som du säger så är det lab. som analyserar proverna på cellprover sen går svaret till mott.

Ha en bra dag! Mongu.

ANNIA
2009-01-20 01:10
0

Ringde barnmorska idag. Mitt prov var ok. Och det var som jag misstänkte att dom inte hört av sig just för att det var ok och det inte blev sagt när jag var där att dom skulle höra av sig oavsett.

Lena82
2009-01-21 09:55
0

#47 Vad skönt.

ANNIA
2009-01-21 16:43
0

Japp, nu är det bara att släppa till i höst när nästa ska tas.

Lena82
2009-01-22 15:25
0

Ja mitt nästa kommer ju att bli någon gång i slutetb av maj eller under juni. Bara det inte bli första veckan i juni för då måste jag boka om tiden. Den veckan är första veckan efter det att Jimmy och jag har gift oss och då ska vi ha smekmånad, men vart vi ska åka eller göra är inte 100% bestämt än. Ska se om vi kan åka till Jimmys morbror i stockholm och bo på deras herrgård. Eller så blir det något annat. Hotell kanske nånstans. Det märker vi. Eller så blir vi  hemma och tar dagarna som dem kommer och bara åker iväg på det vi känner för just den dagen.

ANNIA
2009-01-22 16:20
0

Trevligt med smekmånad då är det förståligt att du kommer boka om om du fått tid. Kan ju säga till alla att ni är borta och sen stänga av telefon och bara vara hemma och mysa. Annars bo på herrgård låter heller inte så tokigt.

Hoppas ditt nästa prov kommer visa sig vara helt ok.

Lena82
2009-01-22 21:56
0

Precis vad jag tänkte göra. Vi ska bara ha med oss Jimmys ena eller båda telefonerna. Då det är bra att familjen får tag på oss av familjeskäl. Men då slipper jag samtal från jobbet. Åker vi inte iväg blir det att vi stänger av hemtelefonen och min mobil. Herrgården är jättefin. Längtar till maj!!! Vi ville ha en helt vanlig lördag att gifta oss på. Vi tog den 30 just för att helgen innan har jag fyllt år och helgen efter är det Sveriges nationaldag och svärfars födelsedag. Alltså 30 maj perfekt tänkte vi. Vi ville ha det när det går från vår till sommar. Sen när Jimmy skrev in det i almanackan upptäckte vi att den 30 maj är pingstafton den största bröllopsdagen i Sverige. Men för oss är det fortfarande vilken lördag som helstTungan ute

ANNIA
2009-01-23 01:35
0

Typiskt Obestämd att välja en vanlig lördag som visar sig vara en helg. Men grattis i förskott och ha en trevlig lördag med efterföljande smekvecka.

Lena82
2009-01-23 11:41
0

Tack så mycket. En kompis till mig ska vara fotograf så att när vi får bilderna kommer jag lägga upp dem i mitt album på min sajt.