Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettläkemedel-vitaminer-mineraler
Läst 1633 ggr
ulraxe
0

Ang vitaminer..

jag läste här inne ang att man kan få cancer av att äta vissa vitaminer,enl ngn undersökning..

Jag äter Multivitamin Kvinna varje dag..lr har gjort det fram tills jag läste det där…

nu vet jag inte hur jag ska göra..om jag ska fortsätta lr inte…behöver man verkligen äta vitaminer mineraler??jag själv tycker att jag mår bättre psykiskt och har mera energi nu när jag har ätit det i några månader…det kanske bara är inbillning..

Hur skulle ni ha gjort…??hur gör ni själv???

Chestnut
0

Jag äter vitamintillskott, "Enomdan" heter mitt. Tvivlar på att det kommer att bli min död Flört. Cancerrapporter kommer konstant och jag anser att vissa är mer befogade än andra, det gäller att sålla.

Mår mycket, mycket bättre av att äta vitamintillskott speciellt nu under vinterhalvåret!  Så känner du att du mår bättre (inbillning eller ej) av vitamintillskottet tycker jag att du ska fortsätta. I alla fall nu under "de mörka månaderna". Sen till sommaren kanske man kan skippa det och vara ute i solen i stället.

Med vänliga hälsningar
Chess

Lill-Kisse
0

Jag har inte ätit vitaminer i tablettform på år och da'r, sedan det blev känt att man får i sig alla vitaminer man behöver och mer därtill genom att äta allsidig kost. Det är ju precis det jag gör och är frisk.

Man får väl se vitamintillskott som en möjlighet för de som inte kan äta allsidig kost eller har en konstaterad brist på vissa vitaminer eller mineraler.

mayolica
0

jag behöver kosttillskott har fibromyalgi,imunförsvaret är inte så bra tar mivitotal flex regelbundet. får väldigt mycket smärta blirjättetrött mm och mår inte alls bra om jag är utan den någon månad.

det är inte säkert att alla människor som är friska och mår bra behöver extra kosttillskott,vi har oxå olika förmåga att tillgodogöra oss näringen i maten.

ibland är det stor hysteri i massmedia att alla måste äta det ena eller det andra tillskottet,ibland är det tvärtom.

tror inte det finns en regel som gäller alla det är individuellt,känner man sej frisk och mår bra ändå kanske man inte behöver tillskott.

~ mayolica ~