Jag har en knöl i ansiktet.
För en tid sedan (några veckor) har jag fått liten liten knöl som nästan inte syns, men känns gör den! Den sitter nån mm från örat och när jag klämmer på den känns det mer som en "stav" än en rund knöl.
Jag hade nåt finne-liknande för ett bra tag sen där.
Men skinnet är ju helt ihopläkt och det finns inget "utgångshål" så jag kan klämma ut nåt..
Är skitorolig.. :(
Ska man få det kollat? Kan det vara nånting kvar från 2-3 månadens gamla finne? Jag vill inte gärna sticka hål på den, om det är en nerv eller nånting..
Tillägger min ålder: 15 år.
Sådant brukar kroppen själv ta hand om ganska bra. Kläm inte och försök att glömma bort det. Antingen försvinner det av sig själv eller så "kan det vandra ut" om det är någon rest från en gammal finne. Då blir det oftast en "finne" igen om man säger så.
Ha bara koll på att den inte blir större och ömmar.
/Maria
#1 Ja alltså ömmar gör den ju, men jag avvaktar.

Om du känner att du är orolig så gå o prata med skolsyster. Så kan hon titta på den.
Tror inte du ska va orolig. Det är sånt som kommer ibland o som kroppen tar hand om själv.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Tycker att det låter som en finne. Tror absolut inte att det är något att oroa sig för!
Med vänliga hälsningar
Chess
det kan också vara en fett knöl, vädligt normalt och helt ofarligt, försvinner oftast av sig själv, ibland kan man också ha den ganska länge.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Fett hmölar kan man få lite över allt på kroppen har själv några stycken som jag haft i många år och de är helt ofarliga