Extremt halsont och hosta vid influensa?
Hej!
Jag verkar ha åkt på influensan då det började med huvudvärk och illamående, sedan kom ledvärk och nu sitter det i halsen. Har riktigt jobbig hosta med slem som inte vill komma upp samt ont när jag sväljer. Är även redigt hes.
Det blir mycket värre när jag ligger ner, kan knappt andas då.
Försöker att dricka mycket vatten och hosta upp slemmet men det gör ont..
Har inte blivit mycket sömn i natt med andra ord.
Finns det något som kan lindra min besvär som det är troligt att jag har hemma och inte innehåller honung?
/Amanda
Med vänliga hälsningar
Chess
Stackare! Inte kul alls med halsont. Det finns en ny halstablett som säljs på apotek som heter ZYX. http://www.zyxtablett.se/page1.asp
Du kanske kan få någon att kila iväg till apoteket? Annars lindrar glass en liten stund.
Krya på dig!!
Zabelle
#1 Har tyvärr ingen som kan kila iväg till apoteket före tidigast i kväll (om det inte redan har hunnit stänga då). Glassen är slut =(, men tackar för tipset!
Med vänliga hälsningar
Chess
Va inne och tittade på Zyx, tror jag skippar dem eftersom jag är känslig mot NSAID. Men om det inte är bättre i morgon får jag försöka få iväg någon och köpa Bafucin.
Med vänliga hälsningar
Chess

Drick mycket vätska. Kall eller varm. Men inte mjölk för det ökar på slembildningen.
Ta o pressa en citron i varmt vatten o drick det är lenande man kan behöva söta lite ev.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!