Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 11377 ggr
Milli
11

svullna ben efter alkogolintag

Har upptäckt att jag ibland får svullna ben, främst insidan utav knäna, iaf där jag känner det mest, har även ont under tiden dom är svullna.
Verkar som om det har en koppling till alkohol. Dagen efter att jag druckit svullnar benen upp.
Är det farligt? Eller normalt?

angelica75
0

Jag tror inte att det är farligt. Jag får mer värk i kroppen om jag dricker alkohol. Så det blir vit jul och nyår. Det är inte värt att få mer värk

Mvh Angelica

voff på er värd för jack russell terrier

Lill-Kisse
0

Skulle genast sluta med alkohol, om jag fick sådana reaktioner.

Det finns en ledvärkssjukdom, som har ett namn knutet till någon sorts sprit. Det lär vara vidrigt ont. Tyvärr kommer jag inte på just nu, vad namnet på den sjukdomen är. Det är som "ölmage" och "punschnäsa". Någon annan kommer förhoppningsvis på rätt namn på sjukdomen, så du kan kontrollera själv vad det är.

mongu
0

#2 Tänker du på gikt? Eller portvinstå som det kallas. Den drabbar främst stortårna men kan också sätta sig i andra leder. Är mycket smärtsamt

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Lill-Kisse
0

#3 Ja, just det. Portvinstå är bara en av benämningarna på denna sjukdom, som man kan få av flera olika anledningar bl a av det man kallade "vällevnad" förr. Till det räknas alkoholkonsumtion. Alla tål ju inte alkohol så bra och svullna leder är ett varningstecken oavsett vad det uppkommer ifrån.

mongu
0

Att man får gikt beror på att halten av urinsyra i blodet är för hög. Det kan man få utan alkoholkonsumtion med, fast om man dricker mycket finns större risk

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!