Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 6084 ggr
SimsBrooke
2008-11-11 00:02
0

Ont

Asså nu är det så att jag har skit ont precis under revbenet i mitten. Eftersom jag har haft någon form av influensa så har jag haft diarre och spytt. Nu mår jag bra från det och har börja äta igen. Men nu är det så att jag har ont mitten av magen och jag vill veta vad det är och vad jag kan göra för att få ner symtomet!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Maria
2008-11-11 18:40
0

Man kan få ont i magmusklerna efter att ha haft kräkningar.

/Maria

SimsBrooke
2008-11-11 18:55
0

Men jag spydde inte så mkt. Spyde tre gånger oc en gång på morgonen, en gång på kvällen sen en gång på natten. för snart två veckor sen…

Betty
2008-11-13 11:52
0

Inte för att vara elak men du kanske ska gå och tala med ngn eftersom du verkar lida lite av hypokondri, vilket kan vara nog så jobbigt, men det finns hjälp att få…

SimsBrooke
2008-11-13 14:32
0

öh vah? Det gör jag inte alls..

Maria
2008-11-13 19:19
0

#4 Jag har också vid något tidigare tillfälle pratat om detta. Du verkar bekymra dig för det mesta när det gäller din kropp. Som sagt vi lever mitt i förkylningstider med massor av bakterier och virus runtomkring, även vinterkräksjukan.

Man kan få ont i magen av oro också.

Hypokondri är inget att leka med. Det är en sjukdom i sig.

/Maria

SimsBrooke
2008-11-14 21:04
0

men herregud jag har inte hypokondri, och jag har itne mått så bra men jag ska vara tyst..

Chestnut
2008-11-15 20:48
0

Självklart pandiz får du skriva här om det är något du är orolig över! Det är ju vad den här sidan är till för, att man ska kunna få tips och råd från andra medmänniskor om olika besvär, kunna lätta hjärtat om man känner för det, ja allt som hjälper en mot en bättre hälsa.

För det är väl vad vi alla strävar efter?

Pandiz - tycker att du ska ringa vårdcentralen, berätta om alla dina besvär och sen låta dem avgöra. Vi här vet ju inte hur du mår, vi känner ju inte dig och vet hur ditt liv ser ut. Har man haft mycket olika besvär under kort tid kan det ju vara kopplat till att man känner sig lite nere, men tycker att du ska låta en läkare avgöra orsaken till dina besvär och hjälpa dig! De är ju trots allt utbildade ;)

Hoppas att du kryar på dig stumpan!
Kram Amanda

Med vänliga hälsningar
Chess

SimsBrooke
2008-11-16 15:00
0

Kan meddela att jag mår mkt bättre.. Har inte ont i magne längre..

Anna_Sv
2008-11-17 05:31
0

Tråkigt att få så taskiga kommentarer! Du har ju skrivit i flera trådar att du har haft diarré och spytt några gånger och efter en sån pärs är ju tarmarna jättekänsliga och man får lätt ont. Ofta när man har ont i magen så är det ju just precis under revbenen, där den tvärgående tjocktarmen går.

Som alltid föreslår jag att du köper någon av de goda ProViva som finns i mataffärens kyldisk. De finns i olika frukt- eller bärsmaker och innehåller miljoner nyttiga bakterier som hjälper din tarm att bli frisk snabbare och skonsamt.

Lycka till Pandiz!

/Anna

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

Medarbetare på kvinna.ifokus.se

"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"

Maria
2008-11-17 11:31
0

Jag menade faktiskt allvar med mitt inlägg. Menade inte alls att det skulle vara en taskig kommentar. Sorry.

Har träffat många människor med detta problem. Att ständigt oroa sig, känna efter är olidligt i sig själv. Faktum var att mitt inlägg var i all välmening. Man blir dålig av att oroa sig också.

/Maria

Betty
2008-11-17 20:58
0

Ja jag menade inte heller att vara taskig. Men det är svårt att påpeka ngt om det psykiska. Jag kan bara se till mig själv, tyvärr har jag två allvarligare sjukdomar, och har blivit cancertestad ett antal gånger. Så ett tag, när jag fick ont i kroppen eller mådde konstigt så var jag övertygad om att det var cancer.

Efter en tid så lugnade cancernojjan ner sig men det kan fortfarande skölja över mig då och då.

så jag ber om ursäkt om jag lät lite brysk i mitt förra inlägg…

Lycka till hur som helst!

Anna_Sv
2008-11-18 01:48
0

Himla bra att ni förklarade! Jag vet ju hur det är när man sitter och skriver så är det lätt att orden bara kommer i samma takt som man skriver. Det är också svårt att skriva så att det man skriver uppfattas rätt.

Håller dock med om att man ibland oroar sig för mycket, och att själva oroandet kan ge symtom. Jag har haft IBS i åtta år men fick diagnos först för fem år sen och har nu lärt mig att leva med symtomen.

Vet ni förresten att den delen av buken som ligger precis bakom nedre revbensbågarna heter högra och vänstra hypokondriet (efter hypo=under och chondros=brosk). Ordet hypokondri är alltså missvisande eftersom man använder det i samband med att någon är översjuk/inbillningssjuk, vilket då skulle bli hyperkondri om det ska vara rätt.

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

Medarbetare på kvinna.ifokus.se

"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"