Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 2449 ggr
David
2008-10-24 19:05
0

Magproblem

Har en väldigt nära vän till mig som ligger inne på Akademiska för att hon inte får behålla varken mat eller dryck. Proverna ser bra ut, och läkarna vill skriva ut henne, men eftersom hon inte kan få i sig något så vill jag ju naturligtvis att hon ska få vara kvar.

Vad kan det bero på? Att både fast- och flytande föda (till och med vatten) kommer upp, utan att det syns något på varken blodprov eller röntgen??

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

mongu
2008-10-24 19:30
0

Har hon varit magsjuk? Hur äter hon i vanliga fall?

Det borde visa på salterna i kroppen om hon inte får i sig nån näring. Så vad det beror på att det ser bra ut så är ju svårt att säga. Kan bara spekulera att hon ändå får i sig så pass att hon håller sina värden i skick.

Men märker du att hon smalnat av?

Det finns så många frågor o det är egentligen bara hennes läkare som kan svara på dom åt dig.

Hoppas det bättrar sig snart.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

David
2008-10-24 19:36
0

Hon är inte magsjuk, och har haft så här i snart en månad, men legat inne på Akademiska i snart en vecka.

Läkarna skakar bara på huvudet, de hittar inget fel, eller så letar de på fel ställen. Allt ser bra ut, förutom att hon inte får i sig någon näring alls.

Tror hon gått ner runt 2 kilo bara under tiden på Akademiska.

Är "lite smått" orolig om man säger så. Och att det dessutom är 50 mil dit gör ju inte det hela bättre… Gråter

// David

mongu
2008-10-25 00:13
0

Inte lätt inte. För salterna i blodet brukar ge signaler när det är fel. Så är alla prover tagna så låter det väldigt skumt.

Det klart att avståndet är urjobbigt för dig. Det är så hemskt att va på avstånd.

Vad motiverar läkarna med att hon ska hem då? Vad är tänkt framöver för jag misstänker att dom inte tänker släppa taget om henne. För nåt fel måste det ju va. Annars skulle hon inte minska i vikt o inte kräkas osv.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Tatsja
2008-10-25 01:58
0

Har de kollat gluten- och laktosintolerent. Det kan visa sig på olika sätt.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

David
2008-10-25 16:00
0

Hon blev kvar över helgen! Och det är jag glad för.

Tatsja, du kom med något som varken jag eller läkarna verkar ha tänkt på. Tänk om det vore så "enkelt". Vad glada vi skulle bli då… Glad

// David

Tatsja
2008-10-27 08:18
0

ibland kan det vara det enklaste som är problemet. Håller tummarna.

Så var det för mig,när de upptäckte att jag hade problem med gluten och laktos.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?