Kommer vara borta v. 40-41
Jupps, vecka 40 och 41 kommer jag nog inte vara mycket här alls.
Vecka 40 har jag praktik på folktandvården och vecka 41 på sjukhuset - käkkirurgi.
Kommer onekligen att bli intressant, fast det knappast var mina första val ;). Tycker att det är äckligt att kolla i folks munnar osv men det ska väl gå :). På folktandvården kommer jag framförallt få framkalla röntgen samt assistera vid vissa undersökningar/ingrepp och hjälpa till vid eventuella studiebesök. På käkkirurgi vet jag inte alls vad det kommer att bli.
Praktikserar då heltid (om knäet håller vill säga), så det kommer inte finnas så mycket tid över för datorn.
/Amanda, medarbetare
Ha det så skoj! =)
Har nu varit 4 dagar på folktandvården =)
Har varit riktigt intressant, låter inte fy skam att vara tandläkare alltså ;) Man får ju hyffsat betalt
. Har fått göra massor av roliga saker och tre av dessa dagar har jag varit med en super trevlig tandläkare som har låtit mig försöka göra en hel del =) Ska inte bli kul imorgon som är sista dagen =(
Har dessutom träffat massor av olika, intressanta människor. Konstaterade att spanska är bra att kunna och att jag behöver förbättra min engelska för den är nödvändig om man vill göra sig hörd
.
Så nu återstår imorgon, då jobbar jag bara 7-12. Sen en hel vecka av käkkirurgi =) är glad över att jag fick möjligheten att upptäcka denna lilla värld
.
/Amanda