Hur många par med skor?
Som rubriken säger, hur många par med skor har ni? Vad tänker ni på vid köp?
Jag har 6 par funktionsdugliga, det mesta är gympadojjor. För mig är att de ser vettiga ut viktigt, speciellt på skor till skolan ;). När det gäller idrottsskor så har jag börjat gå till en butik som har ett sk "löplabb" där man får gå på en slags matta och sedan få veta vilken fottyp man är ^^
Analysen var gratis då och skorna som satt bäst kostade bara 400 :-, helt okej enligt mig!
/Amanda
hmm…. 1par skol dojjs, 1 par gamla skoldojjs som är stalldojjs. sedan 1 tar riddojjs. :) Har några iaf ^^
Har 1 par sommar-skolskor som jag fortfarande använder, dom är så sköna och ingångna. Har även 1 par höst-skolskor som jag ska börja använda snart, och 1 par gympaskor till idrotten.
Och så har jag gummistövlar som jag alltid använder här hemma, haha
Och lite "vardagsskor", ridskor, flipp-flopp, tofflor.. Ja lite allt möjligt.
Jag har 3 par gympadojjor, 1 par höga skinnstövlar med klack, 3 sommarskor typ sandaletter, 1 par högklackade skor, 2 par vinterkängor, 3 par vanliga typ lågskor och 1 par riddojjor.
Dessutom har jag precis sorterat ut 5 par skor som jag skänkt till secondhand.
Sara
Uhm.. Kvar av mina 6 par är nu tre funktionsdugliga ^^ Ett par stallkängor och två par gympadojjor…
Hmm..
1 par vita pumps
1 par svarta pumps
1 par svarta stövletter med låg klack
1 par svarta stövletter med hög klack
1 par guldiga hööööga festskor (1 dm klack)
1 par PUMAskor
1 par flippisar
1 par röda/vita ballerinaskor
Sedan har jag kvar några hemma hos mamma och pappa i Uppsala också..
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Många, fast jag använder inte alla..:
3 par gympaskor, 1 par "skolskor", 2 par vinsterstövlar med klack, 2 par vinsterskor, 2 par tygskor, 1 par stövlar, 1 par ballerinaliknande skor, 1 par "finskor" med klack, 2 par foppatofflor och x antal träskor :P
=15+ ^^
Kan tillägga att mina fötter inte växt på 4 år så jag växer inte ur några skor, men vill ändå ha nya eftersom jag ändrar lite stil och sånt (är ju bara 15^^)
#5 - Hihi, kom på att jag inte hade skrivit upp mina favvisar! :D
1 par tygskor från Skopunkten som jag nästan bor i.. ^^
Massor, men kan bara använda ett fåtal pga uttrampade fötter och knölar som börjar bli överallt.
Jag älskar skor och har alltid haft dille på det, mina barn har "ärvt" den sjukan också, samt minsta barnbarnet gillar alla sorts skor och ska prova dem.
2 par höst/vinter-kängor, båda Ecco. Ett par fina och ett par slitna att ha i skogen och så.
3 par promenadskor, alla Ecco. Ett par som jag knappt använt, ett par som är lite trasiga men väldigt sköna och ingångna, ett par som inte blir blöta när det regnar.
1 par tofflor. Birkenstock. De har jag när jag springer upp och ner i tvättstugan.
1 par sandaler. Ecco. De använder jag på sommaren.
1 par Foppa-tofflor som jag enbart använder på jobbet.
1 par finskor med lite klack som är obekväma och lite för små, men som jag har på bröllop, dop och begravningar typ.
1 par vinterkängor som jag aldrig har använt. De var fina, men jag får ont av dem. Så de ligger i en kartong på vinden. Kanske någon som vill köpa dem? :)
1 par gummistövlar.
1 par flipflop som jag har när jag besöker simhallen.
Ja, det var nog alles. Jag är ingen skofantast. Jag köper inte skor för att det är kul, utan för att det är nödvändigt. När jag väljer skor är det absolut viktigaste att de är bekväma, att jag inte får ont när jag går långa sträckor, att de ser någorlunda snygga ut, och att de är funktionella.

Alldeles för många..och ändå går jag i bara ett par st av dem ..jag har ett par ecco som är ljuvliga..ett par flipp-flopp som jag andvänder inne och ytterliggare ett par kängor som jag nöter på..
Men jag älskar att köpa skor..konstig sjuka det där!