Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 6573 ggr
tokage
0

Orolig..

Förra sommaren gick jag ständigt med kramp i magen, svårt att  förklara exakt vart det gör ont. Men jag misstänkte blindtarmen.

Däremot så gjorde det bara ont när jag gick, sprang eller hoppade, som när man får håll, fast jag behövde bara ta ett par steg och det gjorde jätteont.

Det gick över tidigt under vintern, men nu är det tillbaka.

Jag kan inte ens gå till skolan (någorlunda mindre än 1km) utan att det ska börja göra ont. Det börjar även göra ont när jag går ner/upp för trappor.

Jag ska försöka ta en bild och markera vart det gör ont så ni lättare ser exakt vart det gör ont.

Det här oroar mig något enormt. Jag var hos läkaren förra sommaren, men då koncentrerade de sig bara på min depression och mina kramper sket dom i.

Någon som vet vad det kan vara? Det gör inte ont när jag står stilla, sitter eller ligger…

Tacksam för svar, mvh Antonia

Frida
0

För mig låter det som att det skulle vara något som ligger fel och blir klämt eller liknande när du rör på dig. Men ring och prata med sjukvårdsupplysningen: 08-320 100. De har större koll och kan ge dig råd om vad du ska göra.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Jennieabramsson
0

Jag har något liknande. Förra veckan fick jag kramper i hela megen, som kom och gick. Det gick över på ca 3 dagar men nu gör det istället ont bara när jag anstränger mig. Det gör ont precis där blindtarmen ska sitta, eller lite mer mot mitten av magen och det känns som när man får håll, fast det är ändå inte det.

Fast jag har ingen aning om vad det kan vara.

tokage
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Ja det låter som det jag har! Här är en bild där jag pekar vart det gör ont.

doradora
0

Där ligger blindtarmen. Ring vårdcentralen

Jennieabramsson
0

#4 Hon har ju haft ont i magen sen förra sommaren? När det är blindtarmen så blir det ju mer akut och man blir dålig snabbt. Jag har haft ont på samma ställe i mer än en vecka och dte är inte blindtarmen sa läkarna för då hade jag blivit jättedålig på några timmar sa de.

rockyboy
0

Det kan även vara ett bråck.Du skulle kanske göra ett ultraljud.

moos
0

Man kan gå med känning av blindtarmen i flera år. Jag har en son som gjort det men nu har det försvunnit. Finns inget som blindtarmen som kan ge så diffusa symtom. Man kan enligt läkaren gå och ha småkänningar mer eller mindre halva livet men det behöver aldrig bli någon akut inflamation ändå.  Idag opererar dom inte i första taget ialla fall.

paronskrutten
0

Jag hade svinont precis där när jag var otroligt missnöjd (talinnresa som jag inte ville med på). Det gjorde ondare när jag rörde på mig. Är du hundra på att det inte är något psykiskt?

Helena

mongu
0

Blindtarmsinflammation startar oftast inte på höger sida av magen utan mer i mitten. Sen drar smärtan sig ner mot höger sida.

Ett sätt att kolla är om man trycker på vänster sida av magen o släpper trycket hastigt. Då är smärtan på vänster sida. Fast det kan va svårt att kolla själv.

Är du orolig så ska du söka VC o kolla upp det. Bättre än att va orolig.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!