Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettläkemedel-vitaminer-mineraler
Läst 5822 ggr
bronzom
2008-09-13 21:12
0

Bästa bulkmedlet ?

Jag tar sedan ett par månader bulkmedlet Inolaxol mot min irriterade tjocktarm, men de hjälper inte helt och hållet. Jag har sett att det finns 2 andra medeciner med liknande effekt. Lunelax och Vi Siblin heter dom. Är det någon som vet vilket som är bäst ?

Mandysan
2008-09-13 21:24
0

Jag tror att sådant är väldigt individuellt. Det som är bäst är inte bäst för en annan. Men det skadar ju knappast att prova någon av de andra. :)

Anna_Sv
2008-09-13 21:50
0

Utan tvekan rekommenderar jag Husk (Lindroos)  istället. Det innehåller samma fibrer som Vi-Siblin men är utan sötningsmedel och dessutom billigare. Finns att köpa i hälsokostaffären.

Jag har haft IBS i närmare 10 år och inget hjälper mig så bra som Husk. Har prövat både Inolaxol och Lunelax men Husk gör nytta snabbare och bättre.

Lycka till!

/Anna

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

Medarbetare på kvinna.ifokus.se

"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"

mongu
2008-09-14 12:18
0

Movicol är också bra.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Anna_Sv
2008-09-15 21:43
0

Risken att använda Movicol när man har IBS är att man kan få "ränneskita" om man tar det för länge. De typiska symtomen vid IBS är ju att man några dagar är förstoppad för att några dagar senare bli lös i magen. Bättre då att vara försiktig och se till att tarminnehållet har ungefär samma konsistens hela tiden.

Min 15-årige son har under lång tid haft problem med förstoppning och då var Movicol perfekt, det är lätt att ta till och gör nytta snabbt.

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

Medarbetare på kvinna.ifokus.se

"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"

mongu
2008-09-15 22:40
0

Är nog lite olika hur vi reagerar där med. Mig hjälper Movicol bra.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

bronzom
2008-09-18 12:54
0

Tack för alla tips och råd ! Detta forum är verkligen till stor hjälp !

Tack alla !