kissar jätteofta helt plötsligt
sen igårkväll har jag kissat ca 6-8 gånger, det är inte alls normalt för mig, det gör dessutom ont. Kan inte hålla mig trots att det nästan inte är något..
Igår hade jag på mig blöta byxor ca en timme på eftermiddagen, tvättade - bytte till nytvättade byxor som fortfarande var väldigt fuktiga.
Kan det ha något att göra med mitt problem eller vad kan det vara som får mig att springa på toaletten stup i kvarten?
Jag kan tänka mig att det är urinvägsinfektion.

mhm.. jäklar :/
dessutom blod ja. det har jag också..
får ringa och fråga imorgon.. tack för snabb hjälp!

Försök o drick så mycket som möjligt. Gärna sånt som är lite surt. T.ex. tranbärsjuice eller med lite citron i vattnet.
Att dricka extra vid de här besvären gör att du "spolar" igenom njurar o urinvägarna.
Men viktigast av allt är att du får kolla upp om det är en urinvägsinf. lämna urinprov. Dels så kollas det med en sticka o sen bör det skickas för en odling.
Så jag hoppas du tar kontakt med din VC så snart du kan.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

#3 jag läste in mej rejält på det den kvällen, och det händer ofta att det går över av sig självt. Har det inte gjort det inom tre dagar ska man kontakta vårdcentral, men det verkar som jag hade lite tur.
Ringde visserligen till dom igår, bara för att fråga ifall jag skulle komma in, eller vänta tills de här tre dagarna gått. Blev vidareslussad med telefonnummer som inte funkade eller en hälsning att komma in innan kl 16. Då var klockan tre, hade mat på spisen och ingen rimlig chans att hinna ta mig dit.
Och om problemen har försvunnit, då antar jag att det inte kan vara något värre som den där njursjukdomen.

Om du får såhär ofta så tycker jag att du ska kolla för man kan ha s.k. "tysta" urinvägsinfektioner. Har man då otur så kan det gå upp o ge en inflammation i njurbäckenet. O det är mycket allvarligt.
Njurarna renar ju o är viktiga för kroppen. Så bättre du kollar en gång för mycket än en för lite.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

har aldrig hänt förut, så jag låter bli läkarbesök för den här gången. Det var ju lite typiskt att den tredje dagen inträffade på en lördag, en helg då jag defenitivt inte hade tid att gå till vårdcentralen.
händer det igen så kommer jag vara noggrannare.
tack för alla tips o hjälp =)