Hur har sommaren varit?
Många börjar jobb eller skola nu, en del har säkert redan börjat.
Så, hur har er sommar varit? Har ni varit duktiga och ätit rätt, mått bra och motionerat? Eller har ni slängt allt åt sidan, suttit och tittat på TV med chips som middag?
Hur känner/kände ni inför att börja skola/jobb igen?
Kort sagt, hur har er sommar varit och vad har ni hittat på? :)
/Amanda
Min sommar har varit eh, intressant :) Det positiva är att jag har tappat fett och fått mera lårmuskler samt att jag har insett att det inte går att köra 110% jämt…
Men det har blivit mkt bullar, godis och glass. Någon pizza har oxå smygit sig in men överlag har jag ätit hälsosamt med mkt hemlagad, god mat :) Sen att jag har haft väldigt ont i sommar är en annan femma men tja, det har varit lärorikt ;)
Det ska bli skönt att komma tillbaka till skolan men samtidigt lite stressigt med nationella prov och så småningom slutbetyg :) Men det känns ändå skönt att få rutin på vardagen :)
/Amanda
Hm.. Det har varit lite blandat faktiskt.. Har jobbat väldigt mycket under sommaren, alla möjliga olika skift och jag har väl egentligen slarvat endel med kosten tyvärr. Men nu blir det nya tag igen :)
Min sommar har varit väldigt bra :)!
Motionerat har jag inte gjort, eller jo jag har gått en jävla massa, men inget i syfte till motion.Under sommaren har jag besökt roskildefestivalen(jävla prov på uthållighet det i 30 graders värme varje dag utan skugga), jag har sovit, jag har festat, jag har sovit igen, jag har festat igen, jag har badat en gång, blivit antagen till min skola och sist men inte minst skaffat mig en iller sista sommarveckan.
och här är jag nu i sista jobbedagarna innan skolan…hurra…

Den har varit bra!Blev sjukskriven 4 veckor pga operation sen hade jag semester 4 veckor direkt efter.Första veckan på jobbet var tungt,det tar ett tag innan man kommer in i rutinerna.
Första delen av sommaren spenderades i bla. Italien och Österrike med husvagnen. Det blev en hel del onyttigheter därnere men jag rörde på mig några timmar om dagen iaf, antingen i det härliga vattnet, långa promenader på stranden i gryningen eller vandring runt toppen på grossglockner i jakt på murmeldjur ^^
När jag kom hem så var det ett par slöa veckor där det inte blev någon som helst träning ;P Sen började jag power-walka minst 30 minuter varje kväll under de sista sommarlovsveckorna och det visade sig ha gett resultat på första idrottslektionen eftersom jag klarade att springa en sträcka som jag aldrig orkat tidigare :) *yay*
Hanna
Mat mässigt har det varit sådär i sommar. Har jobbat kvällskift hela sommaren, så har varit si och så med att laga nyttig mat. Hade quinoa-sallad med min 4 ggr tror jag. I övrigt var det mycket pytt i panna och spagetti och köttfärssås. På torsdagar var det sed att beställa pizza, "tack vare" att det krisade med pengar hela juli-månad så hade jag bara råd med pizza två ggr.
Sen åkte jag utomlands för att jobba lite, tränade mer styrka där. Bar 25kg säckar bl a. Gick också upp och ner för backarna med en unghäst. Dock släpptes kontrollen på mat under denna tiden. Åt inte onyttig mat, men kanske inte lika nyttig som hemma.
Nu börjar studentlivet igen med två veckors nollning, dvs intag av alkohol varje dag. Efter dessa veckor kommer jag dock få ta hand om två unghästar som ska motioneras så förhoppningsvis lär jag komma i form igen.