Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 1575 ggr
ElinLi
0

vad ska jag göra ?

Jag har diagnosen ADHD och äter därför medecin för det och den funkar super , men ibland så får jag utbrottt ganska små men endå och då är det mamma jag går på och säger välldigt hemska saker som , jag ska knivhugga dig kan du inte gå och dö ? jag hatar dig din hora ! och ja som ni såg så var det hemska ord jag säger och efter det så mår jag så dåligt jag får ångest som sjutton då jag är så rädd för att bli kriminell senare och för att jag sagt sånt till min mamma Gråter hon vet att jag säger så fast jag inte menar det men endå´jag känner mig så j*vla dum .. tänk om något av det jag säger kommer hända när jag blir äldre ??? vad ska jag göra ? snälla hjälp mig!

IaMiaMaria
0

prata med din läkare om detta hör om du behöver något mer/annat käkemedel eller om dosen på det du har behöver sjusteras.

prata även med din mamma då du inte har dessa anfall och berätt hur du mår efter att du har sagt dessa hemska saker, för då tror jag din mamma också kommer må bättre och kunna hantera dig och kanske kan göra något för att få dig att sluta.

jag kan inget om ADHD utan detta var mest bara allmäna förslag.

lycka till. //Maria

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

ANNIA
0

ElinLi du kanske ska fråga inne på bokstavsfolk ifokus. Där kanske du kan få svar.

[aspie]
0

Ja, jag håller med Annia att du ska ställa din fråga hos bokstavsfolket i fokus. Klicka på hennes länk och ställ din fråga där så tror jäg du får en hel del svar. Förmodligen har din mamma oxå ADHD eller liknande och kanske borde göra en egen utredning.

Som mamma tycker jag att det är skrämmande att säga så till sin dotter, så förmodligen är det något som inte står rätt till.

Gå till bokstavsfolket du, och ställ din fråga.

*Kramar om dig*

ElinLi
0

#3 du har nog missuppfattat lite :P det e jag som säger sånt till mamma inte tvärtom!

[aspie]
0

Oki, SorrySkämsMen det är ändå hemsk att säga en sån sak, men jag vet oxå hur svårt ni (vi)  med AD(H)D har det.

ElinLi
0

#5 gör inget :) joo de e välldigt hemskt och man mår ju välldigt dåligt efter att man sagt en sån sak .. men mamma vet att jag inte menar det

[aspie]
0

Vad bra att din mamma förstårGlad 

Min dotter brukar säga att jag är den enda som fattar hur det är och känns, och de på NPF-enheten förståss. Min dotter har AS+ADHD och kanske jag oxå (ska snart utredas)

Min dotter har sagt hemska saker till mig och om mig när hon haft sina utbrott men jag vet att hon inte menar det. Dessutom som du skriver, så mår hon oxå ännu sämre efter att ha sagt något elakt.

Min dotter och jag är idag bästa vänner och det känns jättebraSkrattande

Kram

ElinLi
0

Ok :) dom tror oxå att jag har astberger ( stavning ? ) eftersom att jag kan vara välldigt agressiv! men somsakt så e jag jätterädd att jag ska bli kriminell när jag blir äldre å den tanken e jättejobbig!

[aspie]
0

#8 man behöver inte alls vara aggresiv eller bli kriminell när man har aspergers. Tvärtom är det mycket ovanligt. De flesta med aspergers är ärliga och reko, snälla människor, så jag tror inte du behöver vara orolig. Jag tror snarare att man blir mer aggresiv när man har ADHD men jag kanske har fel om det?

Du kan läsa massor om aspergers om du klickar på länken.

http://user.tninet.se/~fxg297r/nep_aspergers_syndrom.htm

Kram

ElinLi
0

#9 dom säger att man kan bli mera asså inte agressiv men jaa asså mera arg och så fast det e ju helt olika! men jag kan vara agressiv .. tack för länken :)

ElinLi
0

omen herregud shiit allt stämde ju med mig :S konstigt

[aspie]
0

#11 ja, det stämmer in på mig oxå ha ha ha. Jag blir glad om jag får diagnosen Aspergers för då skulle allt kaos i mitt liv äntligen få ett svar. Och om jag ska säga sanningen så känner jag mig som en aspergare, det är som att ha hittat hem känns det som.

Du, det finns massor av sajter för folk med aspergers och adhd m.m där man kan prata av sig och ställa frågor. Vet inte om jag får länka till dom här. Men om du vill ha några länkar av mig så kan du skicka mig ett PM

Kram till dig!