Värmeslag!
Nej nu börjar jag tappa tålamodet. Jag är så känslig för den här sommarvärmen och har tappat humöret!
Jag är så yr så det känns som att någon kommer och skakar till mitt huvud jämt och ständigt, jag är trött fast jag har sovit länge, och matlusten är helt borta. Även humöret är helt upp och ner. Känner lite dåligt samvete över att ha skrikit åt syrrans hund som är i min stuga och hårar ner trots att jag länge har sagt till min syrra och sagt åt hunden att han inte ska vara här. Är trött på att dammsuga varannan dag för att syrrans hund kryper in här och hårar ner mattan (som är typ omöjlig att få bort päls ifrån).
Jag orkar ingenting, sover bort i stort sett hela dagarna, och hur ska det gå när jag börjar skolan? Vi har pool men jag har ingen ork att bada, dessutom är jag så yr att jag inte orkar vara ute.
Jag är i desperat behov av hjälp mot värmen, jag dricker mycket och ofta och försöker svalka mig själv. Min stuga blir väldigt lätt varm, jag ska få någon bra fläkt, men ingen här hemma har tid för att fixa det så det blir väl till vintern (då jag har som minst behov av en fläkt, haha).
Ursäktar om jag har skrivit lite otrevligt i tråden, som jag skrev innan, mitt humör är helt upp och ner…

Men oj då låter inte trevligt, försök svalka dig i poolen i allafall.
Och lilla hunden vart ska han ta vägen? Han undrar nog vad han gjort för fel.
jo jag försöker, svårt att vara ute bara för jag är så yr och orkar inte gå runt…
Hunden sitter fast ute, han har egen vattenskål och skuggad plats ute, men ändå så kommer han in hit när jag försöker vädra stugan.
Men antar att det inte går o göra nånting åt, han måste sitta här ute för att syrran jobbar och inte har tid för honom under dagen, så jag antar att han söker sig till mig då.
är bara lite tjurig för att trots att jag mår skit så måste jag dammsuga varje eller varannan dag, så är jag mest lättretlig just nu :/…

Gulla lite med hunden från mig
.
Hoppas det löser sig. Brukar du ha problem med vämen?
Det ska jag, fick dåligt samvete och kramade på hunden lite, ilskan försvann ganska snabbt när han kollade med sina bruna hundögon!
O ja, varje sommar får jag olika problem. Jag svimmar lätt och får blodsockerfall, så jag måste vara noga med att dricka mycket och så… Den här sommaren har dock vart värst, jag har aldrig drabbats av en sån här yrsel förut :/
Jag är i din sits! Blir sur på hästen lätt, får humörsvängningar, yr, huvudvärk osv.
#5 Aj! Skönt att det är fler än jag då, hur hanterar du detta? :/
#4 - Blodsockerfall? Har du diabetes?
Nää, usch, lite väl varmt är det faktiskt.. :/
#7 Nepp, har inte diabetes, men har alltid vart känslig för sånt, och svimmar lätt :/… Jag löper dock stor risk för att få det då min pappa har diabetes :/…
Usch, jadu, det är ingen höjdare.. :/ Hoppas du slipper det, det är verkligen inte skoj att leva med! :( Tur dock att forskningen går framåt. :)
Ett bra tips (om man har råd) är att köpa en KYLVÄST.
Har räddat min sommar många gånger, den är helt underbar och kyler ner både fram- och baksidan på ett behagligt sätt. *flås*
Det är faktiskt en tropisk natt i Malmö inatt (om än med nöd och näppe). Dvs mer än 20 grader varmt under hela dygnet… 20.1 grader nu, kl 01. Har varit 32 idag (kan dock ha varit i kvällssolen - var själv inte hemma då).
Här inne, i min lgh har det varit mellan 23-29 grader hela dygnet…
mvh Martin
#6. försöker dricka, försöker bada, sitter med fläkten, håller mig i skugga, tar de lugnt! Såläne ingen stör så är de helt OK!

Usch, värme… tycker synd om dig, jag lider rätt mycket här med. jag glömmer dessutom bort att dricka, när det blir varmt så försvinner både hungern och törsten för mig och det kan ta mig en timme att få i mig ett glas vatten. Försöker flytta min aktiva tid till förmiddagar och kvällar, dvs gör som på kontinenten tar mig en siesta på eftermiddagen. Antingen på en filt i skuggan eller i sängen med ett gäng kylklampar (dushar kallt först för att bli sval)