Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2224 ggr
Mymlan
0

Fråga om vaderna

Jag kan få som sendrag i tårna men i vaden/erna *aldrig bägge samtidigt* eller ska man säga kramp i vaden.

Jag kan även i vaderna få att det gör ont när jag går, vadmuskeln känns spänd.. Behöver inte vara varje dag detta..

Ngn som kan ha ett hum om vad detta är/kan bero på?

Min husläkare gör ej så mkt, säger ta alvedon då jag har brännande smärta i höft/bäcken *har ej med vaderna att göra*

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Martin
0

Jag skulle testa att stretcha vaderna helt enkelt. Sätt upp foten mot en vägg (med hälen i marken) och tryck försiktigt benet in mot väggen…. kanske inte bästa beskrivningen så här dags på dagen, men hoppas ungefär att du förstår vad jag menar i alla fall.

mvh Martin

Mymlan
0

Det kan räcka med att jag på morgonen/när jag vaknar bara sträcker på benen så kommer krampen.

Martin
0

Det låter helt klart som att det kan hjälpa att stretcha dem. Jag har haft lite samma problem, mitt hörde förvisso ihop med att jag hade varit dålig på att stretcha efter att ha varit ute och sprungit eller tränat ben/vader i gymmet.

Men även nån gång när jag varit på fjällvandring har jag fått de symptomen i vaderna när jag inte stretchat.

mvh Martin

ChristinaSylejmani
0

Jag har direkt aldrig haft problem med vaderna men jag märkte sedan jag började promenera regelbundet att jag fick "problem" med vaderna när jag gick. Inte direkt ont med det var jobbigt att gå (jag kände hur "det drog ihop sig" eller hur jag skall förklara det) och först funderade jag på vad det kunde vara. Sedan tänkte jag att det kanske var musklerna som var för korta och jag började att  stretcha efter promenaderna. Nu känner jag absolut ingenting och troligtvis så var det musklerna som var för korta. (På gymmet strechar jag jämt men tänkte aldrig på att göra det efter promenderna). Mitt tips är som #1, att testa med att  stretcha.

Mymlan
0

En sjuksyster på danderyd *då min mor låg där inne 1 månad* sa detta kan oxå bero på brist på ngt..

tjoffsa
0

jag har med haft problem med sendrag i vader och tår. Det kom i vaderna varje morgon när jag sträckte mig i sängen då jag var utomlands. Jag förstod direkt på att det måste ha berott på vätskebrist eftersom det var väldigt HOT!! kalla fötter har jag hört vara en orsak till sendrag i fötterna.

Incognita
0

Sjuksystern du träffade kan ha tänkt på kaliumbrist. Jag vet att min kusin brukar få kramp i sina vader då och då - det löser han med att äta ett par bananer (innehåller kalium). Kan vara värt att testa i alla fall :)

Mymlan
0

#7 Ska testa