Urinvägsinfektion? Eller?
Vet inte riktigt.. Aldrig haft urinvägsinfektion heller men i alla fall.
I går kväll började det med att jag blev akut-kissnödig några gånger. Ofta! Har varit likadant idag, blir så akuuut kissnödig att jag inte kan hålla mig. Har blivit det mycket idag och kissat kanske varje, varannan timme (kissar annars kanske 3, 4 gånger per dag).
När jag kissat klart har det känts obehagligt i underlivet. Kan inte riktigt beskriva känslan men det gör inte riktigt on, "nästan" ont kanske. Det … Ja. Jag kan inte förklara men det känns obehaligt. Och ofta känner har jag känt mig kissnödig efteråt, inte alltid dock.
Suck.. Vad kan det vara? måste det vara något över huvud taget eller kan man komma in i någon slags "period"?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Det gör inte ont medan jag kissar
Kommer det kiss varje gång du kissar, eller blir du kissnödig fast du egentligen inte är det? :P
Enklaste sättet är ju att åka till närmaste vårdcentral och lämna urinprov, så får du svar. :) Alernativt testa lite huskurer först, tranbärsjuice kan jag tipsa dig om. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag kissar varje gång jag blir kissnödig, bortsett från om jag blir det direkt efter jag kissat klart.
I början kommer det bara några droppar, så jag tror varje gång att det var lite lur, men sen efter kanske 2, 3 sekunders kissande så kommer det "som vanligt".
Varför blir jag så akutkissnödig?! Nyss stod jag och borstade tänderna.. Var väl inte mer än ½ meter från toaletten. Blir akutkissnödig, tänker att jag borstar något drag till, och då händer det! Jag kissar på mig! :O Jag hinner kasta mig till toaletten så det mesta kom där det skulle, men det var bara att byta om och hoppa in i duschen… Shit
Ojdå. Det låter ju inte riktigt som urinvägsinfektion då måste jag säga… Kan nog vara bra att kolla upp det.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jag tror att det är urinvägsinfektion, det behöver inte svida när du kissar. Ibland känns det inte alls…åk och kolla! går jätte lätt och snabbt…
Ja du kan ha fått urinvägsinfektion, så du bör gå så fort som möjligt till läkaren. Jag har haft det och det var för 8 år sen och då blev jag inlagd i tre veckor. Det var en väldigt svår urinvägsinfektion…
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

#7 Din infektion måste gått upp till njurarna då eller?
Normalt sett bör en infektion gå över efter 2-3 dagr av sig självt utan antibiotika.
På sjukvårdsrådgivningen finns de massor att läsa om UVI!
http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=25186
Jag har oxå UVI just nu som håller på & går över. Kommit & gått i 2 v nu.
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Fick du reda på vad det var för något?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Putt :)

åh va jobbigt med uvi..har det fan 10ggr per år typ..kroniskt skit..Va jättenoga med att behandla det så fort som möjligt så ni slipper få det kroniskt!! jag vänta ut länge innan jag gick till läkare..dessutom fick jag det när jag var liten. UVI går inte över av sig själv efter 3 dygn utan antibiotika..möjligtvis om man använder huskurer som jag måste göra när uvi plötsligt uppkommer. Till känsliga personer kan jag rekomendera tranbärskapslar att ta varje dag innan sängdags. som såklart jag måste göra =/
hoppas du går till vårdcentral och får medicin så fort som möjligt!