Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1361 ggr
Mandysan
0

Gud vad less jag blir..

OBS! Gnälligt inlägg, läs inte om ni är på bra humör och inte orkar höra om mina patetiska problem ;)

Är så less nu. Det känns som om allting går emot mig (ovanligt va?;))

Allting gick jättebra och framåt tills igår, svullnaden på knäet hade äntligen gått ner och jag hade tänkt öka på cykelsträckan då den gick riktigt snabbt och jag har äntligen börjat få upp flåset :o)

Men iaf, gårdagen började med att jag försov mig så jag vaknade en timma försent, väckt av en mardröm om att jag var tvungen att avliva min häst. Gjorde snabbt i ordning mig (glömde att äta frukost dock) och kastade mig på cykeln för att träffa en kompis på stan. medans jag åt min frukost bestående av glass och en pencillintablett pratade vi om dittan och dattan..

Tiden gick allt för fort så det var bara att cykla hem, byta om, cykla ner på stan igen och ta bussen ut till stallet. Gjorde i ordning hästen för att rida en sväng. Allting gick som smort tills det jag skulle hoppa upp. Insekterna var på hästen konstant så hon vägrade att stå still vid bänken jag använder för att komma upp. Därför försökte jag hoppa upp från marken med resultatet av ett bultande knä. Kom upp iaf och vi skrittade iväg.

Efter ett par hundra meter så började hästen hosta (hon har kronisk bronkit som är en allvarlig inflammation i bronkerna) så det var bara att vända om. På sätt och vis var det bra för jag hade så fruktansvärt ont i knäet så jag skulle inte direkt kunnat njuta av turen.

Väl tillbaka i stallet var det bara att konstatera att hästen fått ett ganska allvarligt anfall. Som tur var blev det bättre efter en stund. Släppte därför ut hästen i hagen igen där min systers ponny oxå går. Då han hade fått av sig sin flughuva (en slags mask som ska skydda ögonen från flugor) skulle jag ta på honom den igen. Men det vill inte han vara med på, han stegrade mot mig, sparkade mot mig, men jag gav mig inte. Till sist var jag riktigt nära att få på honom den när han snurrar runt och sparkar mig samtidigt som han trampade mig på foten.

Sparken träffade rätt på mitt skadade knä. Svärande och fly förbannad retirerar jag och börjar gå mot busshållplatsen. när jag kommer ut ur den första skogsdungen så jag hamnar på öppen mark börjar det att ösregna och där går jag iförd endast t-shirt, fly förbannad med ruskigt ont. Sen när jag kommer hem börjar jago ch min syster storgräla (inte ovanligt att vi bråkar men vi börjar aldrig gräla så här).

Underbar dag! *ironi*

Idag är jag förkyld, har feber och kan knappt gå. Foten blev som tur var endast skinnflådd. Knäet vet jag inte, det är ganska så svullet och gör ont… Så idag blev det ingen cykelrunda utan bara en snabbtur ut till stallet och pyssla om hästen (som fortfarande mår dåligt). Jag har så fruktansvärt ont! Det äör intye bara knäet utan verkligen hela kroppen..='/

/Amanda som har börjat använda forumet som dagbok

rockstar
0

Ajaj, vilken dag!

rockyboy
0

Vilken otursdag!

Thorsson
0

Låter inte allt för trevlig dag det dära! Själv sprang jag efter hästen och hade turen att springa igenom brännässlor som räckte upp till knäna och fick rivsår på ena foten och sprang igenom lera (hade ballerina med, vita!!) Men sedan var han snäll och stanna, han vill bara leka lite med mig ibland. Jag tycker inte allid det är lika kul!

[Quellii]
0

Stackare! Jag lider verkligen med dig när jag läser :/ Fy tusan vilken otur du har!

Du får trösta dig med att det kommer bättre dagar. Kram på dig :)

Mandysan
0

Idag var det iaf inte någon bättre dag för min del. Vaknade med en svullen fot och svimmade nästan när jag klev upp ur sängen. Har varit illamående hela dagen. I morgon har jag tid på VC.. Eftersom jag har ovanligt hög smärttröskel kan det vara vad som helst i princip (känner ju inte hur ont det gör)…