Äntligen går det framåt...
Hej! Jag har varit och tjatat lite till på skolsköterska om mitt knäproblem så nu går det lite framåt :) Hon tror att det är en lös broskbit som skaver och gör så att knäskålen delvis är ur led.
Så på måndag ska jag förhoppningsvis till VC och därifrån blir det röntgen för senare operation (om det är en broskbit). Hon trodde attt det var såpass akut så att jag skulle kunna vara opererad och frisk innan augusti, men man vet ju aldrig…
Dock innebär detta ingen ridning på hela sommaren men det känns viktigare att få knäet fixat så att jag kan sätta fart till hösten igen :)
En annnan rolig sak var mina delbetyg i idrott & hälsa; MVG i orientering (och jag kan verkligen inte läsa av en karta egentligen), VG i dans och rytmik (jag kan inte dansa heller), VG i ergonomi och G i resten :) Totalt sett ett "stabilt G" alltså…:D Mina inlämmningsuppgifter har blivit betydligt seriösare och det måste jag säga är detta forumets förtjänst. Ni har verkligen inspirerat mig!
Kram
Amanda, medarbetare

så skönt för dig Amanda att äntligen få bli opererad.
min syster blev med opererad för 2 år (?) sedan, eftersom hennes knäskål var ur led.
du får inte hästarna på en sommar, men med ett bra knä kommer du garanterat kunna rida hela ditt liv! jag skulle föredra det sista. hehe.
grattis till bra betyg!
Ja, vad ska man säga?
Läkaren gav mig det intrycket att han inte riktigt visste någonting.Ingen remiss vidare utan jag fick välja mellan:
- kortisonspruta (aldrig i livet tänkte jag, är otroligt spruträdd)
- Fortsätta med Ibumetin-gel (..som hittills inte har visat någon större framgång)
- Diklofenax tabletter (en biverkning är magkatarr/magsår och jag har redan haft början på magsår tidigare)
Det blev det sista alternativet, alltså tabletter i tre veckor (= inge ridning).
Efter tablett kuren så ska jag få sjukgymnastik och hjälper inte det så tänker vi åka in till akuten, han på VC visste ju inte vad han sysslade med…
/Amanda som har ondare än ågonsin förut…
Usch det blir bara värre och värre =(
Jag har fått stora problem med att somna för att det gör så ont.. Jag har ont dygnet om och kan knappt gå utanför dörren…=/