Tappar mängder med hår!
Håret bara faller av mig just nu känns det som. Kan det bero på stress? Vad finns det för anledningar till att man tappar hår i mängder? Är 18 år, fysiskt stark och frisk.
(Vet ej om jag placerade inlägget rätt, ni får gärna flytta det).
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jaa, jag har också något liknande, tappar hår som bara den! Men det kanske är årstiden? :P Jag har faktiskt ingen aning :S
Tappar också hår. Vet inte om det blev sämre efter min graviditet men just nu är det väldigt mkt.
Vissa schampon kan påverka liksom hormoner o mineralbrist.
Omega 3 sägs ju stärka både hud och hår. Sen är det ju rätt vanligt för tjejer att få järnbrist och det påverkar håret har jag för mig.
Vet inte =/
Jag tappar oxå mkt hår helst när man tvättar håret. Men jag har hört att man tappar mkt hår i vissa perioder, sen ser det ut att man tappar jätte mkt hår men i själva verket så är de inte så mkt hår man tappar.. :)
kan bero på mycket att man tappar hår. varma verktyg,tångar,fönar,psykisk stress,ärftlighet,mediciner och sen sjukdomar mm….. många anledningar, men man ska nog söka hjälp om man tappar mkt på en gång. är normalt att tappa ca 100/dag har jag för mig…

Varje gång jag dushar så tappar jag mängder med hår..
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Min mamma snackade om att man har "hårlossarperioder" vart femte år tror jag att det var. xD
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

om du dricker kaffe sluta med det, det är en stressfaktor
Jobbade i Hälsokostaffär för 100 år sedan… och då rekommenderades allltid B-vitaminer, typ öljästtabletter och även mineraltillskott.(zink bl.a). Ska man ta ett mineraltillskott så är det oftast bäst att ta något "gott o blandat" så att man inte överdoserar en särskild mineral eller spårämne som lagras i kroppen.
Värt att pröva kanske…?
Annars är det ganska naturligt att tappa hår i perioder precis som ni andra har skrivit men blir det riktigt illa/mycket ska man naturligtvis söka hjälp…
/Maria
#10: Har faktiskt både b-vitamin och zink hemma!
Har dock ingen etikett på burkarna.. Hur långt datum brukar det vara? Kan dom gå ut?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#8: Det stämmer. Håret byts ut ungefär var femte år och då kan man uppleva att det lossnar mycket på en gång och att det sitter många korta hårstrån i hårbotten.
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag har samma problem. Jag kan borta håret med en ny borste och bara efter några tag så är den full med år som har lossnat.. :P Man "tappar" hår vid bl.a. stress, om man har för lite B-12-vitamin.. :P Plattar du håret mycket? Det sliter och för så att man lätt tappar det också..
Ät B-vitamin, snodde alltid lite av hästens förut, är riktigt gott också!

jag tappade också mängder av hår ungefär i tid som denna tråden skapades. började äta b-vitamin då men sen rann det ut i sanden och så tyckte jag att det inte gjorde så mycket verkan. känner inte att jag tappar överdrivet hår längre…

Jag har precis samma problem, tappar massor med hår. Blev dock lite bättre när jag klippte mig.
Hej, Ät B-vitaminer tex Mega-B för att få hela vitaminkomplexet. Det kan ha att göra med sköldkörteln att man tappar hår!
Att dricka Aloe Vera men det ska vara äkta vara från Forever hjälper näringsupptaget och ger massor av bra näring! Mina B12 värden är jättefina och även folsyravärden. Dessutom växer håret som bara den tycker jag.
Mvh Ditte