Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 2857 ggr
Jennieabramsson
2008-05-27 18:18
0

Fryser

Jag fryser jätteofta. När det är så vamrt ute så att alla andra går med shorts och t-shirt så går jag med långbyxor och långärmade tröjor och fryser ändå. Just nu är det 22 grader i mitt rum och jag sitter här med duntäckte och fryser.

Varför är det så? Det är jättejobbigt för det gör så mycket mer ont i mina leder när jag fryser.

siberlina
2008-05-27 20:50
0

jag  frös  som du  i flera år    och  i höstas  när jag skulle   bli  blodgivare    så,   upptäckte dom  att    jag har    giftstruma, det är  jättevanligt    bland  kvinnor, det  låter värre  än     vad det är  , men man  måste  äta     medecin    och nu      mår  jag    plötsligt     mycket bra   och    fryser ej lika  mycket  längre,be  att   få    göra ett   sköldkörtelprov  på   vårdcentralen,,,

Jennieabramsson
2008-06-03 22:23
0

Okej. Fast jag vill inte gå till läkaren. :/

siberlina
2008-06-04 01:52
0

men gör det  . det kan vara viktigt  för dig . jAG  TYCKER INTE HELLER OM ATT       GÅ  TILL  DOKTORN

Jennieabramsson
2008-06-04 14:28
0

De är alltid så otrevliga och man känner sig bara dum och jobbig när man går dit. Sist jag var där och berättade om att jag hade ont i magen så sa doktorn bara: "Jaha, och vad ska jag göra åt det då?". Det visade sig senare vara blindtarmsinflammation. Så det känns helt lönlöst att gå till läkaren, han kommer säkert inte göra något ändå. :/

ANNIA
2008-06-04 15:30
0

Om det finns flera läkare där du bor så säg till att du vill till en annan läkare. För är det inte så idag att vi har möjlighet att gå till en annan läkare än den som är tilldelad. Om det finns nån privatläkare i närheten så prova att få komma dit.

Eller beställ tid under semestertid då är ju chansen stor att du får komma till en annan läkare.

Jennieabramsson
2008-06-04 16:26
0

Det är mer än ett års väntetid på att få byta läkare eller klinik här. Jag har funderat på att göra det, men det kommer ju ta så lång tid så det hjälper ju inte nu. :/

Men jag vill ändå undvika att gå till läkare om det inte är riktigt allvarligt, för detta är inte den första läkaren som har varit så otrevlig och inte vill hjälpa mig.

siberlina
2008-06-04 16:26
0

vet   du vad   du kan göra, jo , du kan  gå  och bli  blodgivare , för    där ser   dom  om man  har  någon sjukdom    och dom är alltid super   trevliga  och man får  saker typ  trisslotter.men    du får skriva    i papper   och där    ska duskriva   att  du är  frisk  lycka  till

ANNIA
2008-06-04 16:49
0

Ta med dig en nån, kanske din mamma eller pappa (oavsett hur gammal du är) som stöd som följer med dig in till läkaren. För då tror jag inte den törs vara taskig.