Påkörd bakifrån
Allt började ganska bra faktiskt.. ^^ Hade körlektion idag.
Körde genom stan och kom till en högerregelskorsning, hade en bil framför mig och skulle vänta på att dom från höger skulle köra ut så jag stod alltså stilla. Det kom en typ Jeep bakom mig, jag såg att tjejen i bilen höll på med sin telefon, och rätt vad det var så körde hon in i bakändan på bilen jag körde.
Halvt chockad frågar läraren brevid mig vad jag gjorde, trodde att jag lagt in backen och backat in i henne, men det hade jag ju inte :P
Vi körde fram till en parkering och frågade vad som hände, och kollade snabbt vad som hänt med bilarna. Hon skulle hämta upp sin mamma så hon fick prata med läraren då det inte var hennes bil så vi följde tjejen till PG's där hennes mamma väntade. Lite chockad och uppstressad blev jag, och det resulterade i ett par motorstopp innan vi var vid PG's :P
Hela kängurugrillen på deras bil var lite intryckt i huven och så avr det ett jack i den. På våran blev det en byckla/jack i bagageluckan och en liten buckla på bakspoilern eventuellt, men den var så skitig så vi kunde inte se så bra :P
- - - - - -
I alla fall så fick jag lite ont i nacken efter det, känt mig stel och mått lite illa och yrslat så jag for upp på Jouren för att få det dokumenterat IFALL det skulle bli nått krux framöver :P Läkaren sa att det kunde vara en liten whiplasskada, och att det kan hålla i sig med smärta och så i några veckor, förhoppningsvis går det snart över.
Ha det gott!/Alexandra

Oj, vilken historia! Håller tummarna för att smärtan släpper!
:)
Usch var tråkigt! Bra att du gick till sjukhus, har en kompis som inte gjorde det och nu - flera år senare - får han inte det klassat som en skada som försäkringen täcker för att det inte kan kopplas till en bilolycka han var med om.
Nu hoppsa vi ju att det inte blir något bestående, whiplash kan som jag förstår det komma och sedan försvinna eller helt enkelt stanna som en konstant skada.
Sen behöver det inte heller vara whiplash, vid en smäll så spänner alla muskler sig och det kan helt enkelt vara "träningsvärk".
En sak som detta auktualiserar igen, är ju att det är superviktigt att ställa in nackstödet rätt. Det är det nästan ingen som gör (eller vet hur det skall vara). Nackstödet är inget som skall användas för att luta nacken mot eller liknande.
Man kan säga att mitten på nackstödet skall vara i mitten på bakhuvudet. Det är lika viktigt att faktiskt justera nackstödet, som att t.ex. justera backspeglarna (även sidobackspeglarna) när två olika förare använder samma bil, om de nu inte är lika långa och sitter på precis samma sätt. Och det gör man normalt inte…
Men handen på hjärtat, hur ofta ser vi folk ställa in sidobackspeglar eller justera nackstöden när de sätter sig i en bil de inte brukar köra? På mitt jobb gör i princip alla det, men privat görs det nästan aldrig (bland kompisar alltså).
mvh Martin
#2 Jo just nu känns det ganska bra i nacken, beror lite på hur jag rör på den osv. Men annars känns det okej :)
Nackstödet ja, det har vi ju fått lära oss via körskolan att det ska ställas in, precis som speglarna så det har ju blivit som en rutin, i alla fall för mig. Men det är ju som du säger, väldigt många som inte gör det.
Lite uppdateringar.. ^^ Har inte lika ont i nacken, nu rä det bara om jag belastar på ett visst sätt. Dock har jag fått ett tjutande ljud i höger öra som är väldigt irriterande.. Ett konstant tjut.
Nu när jag fått mitt körkort så är jag extra noga med att kolla i backspegeln och så när jag ska stanna eller om jag står stilla någonstans.
Det tjutande ljudet låter lite som tinnitus. Har det kommit i samband med krocken?
Bra att du är noga med kollen i backspegeln, den är viktig. Tyvärr är det ju inte alltid man kan göra något ändå, om den bakom inte kollar framåt 
mvh Martin
#5 Joo, det kom i alla fall efter det, men jag är inte säker på om det är på grund av krocken eller inte.
Nej, att folk inte kollar framåt kan jag ju inte styra över i och för sig, men man blir ju lite försiktigare efter att något hänt.. :)