Feber
Kände mig hel slut när jag kom hem från jobbet igår. Frös till och från När jag kom hem vid jobbet hämtade jag feber-termometern. Trodde inte först att jag hade feber, men tremometern stannade på 38,6. Har inga andra symtom än feber.
Har fortfarande feber. Har fått rådet att dricka mycket och vila. Har även tagit ipren.
Febern ligger just nu på 39 grader fast jag tog ipren för ett par timmar sedan.
Har ni fler tips vad man kan göra?
/Jenny

Nej, vila och dricka är det bästa. Du får absolut inte anstränga dig. Känner du dig varm så kan du ta en sval dusch för att kyla ner dig. Stiger den mer eller om den är kvar i flera dagar så skulle jag kontakta en sjukvårdsrådgivning…krya på dig!

Tack Betty.
För en stund sedan hörde jag att det är något som går. Att man bara får feber och ont kroppen.
Så det är väl bara att vänta ut den. Men märker jag att febern inte går ner efter några dagar får jag väl söka upp sjukvården.

Jag har fortfarande feber. Det konstiga är med denna feber är att jag har bara den på eftermiddagarna. Alltså är jag feber-fri om mornarna och förmiddagarna. Men sen kommer den. Väldigt mystigt.
På mitt jobb har vi ett sjuk- och frisk-anmälan- telegonnummer. Så det kommer att ringa en sköterska första dagen man är hemma (hon ringde i tisdags) och sen efter tre dagar. Då bli det nog imorgon fredag. Får höra med henne om den mystiska febern.