Istället för frukt?
Jag undrar som rubriken säger, istället för att äta frukt? Finns det något annat som är ungefär lika nyttigt? Och snabbt fixat :)
Jag är allergisk mot: Äpple, päron, plommon, körsbär, persikor, morötter, parika, tomater, nötter, mango. Så det är svårt att komma på något att kunna äta, som tex ett litet mellanmål när man typ bara kan äta banan, apelsin, melon.. Hade varit gött och kunnat gnaga på en morot :P
Någon annan med samma allergi? Vad äter du? Någon annan som har något tips??
Tack på förhand!
Häls Sara.
Hur är det med avocado? Kan du äta det.

Ja det kan jag äta, bara äta den som den är då? :)
Jag brukar äta den med lite örtsalt, men gillar man olika röror eller räksallad så är det också gott till.
Jag brukar äta avocadon bara som den är :) På en smörgås typ!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Okej, tack!
någon som har något mer tips? =)
jag som har valt att äta lowcarb tar gärna en bit dessertost istället. Frukt triggar tyvärr mitt sockerberoende och om jag äter lite får jag vara väldigt uppmärksam på de närmaste dagarna.
Sötmandel är också något jag kan ta av som fungerar bra
som morots-substitut kanske det funkar med någon annan grönsak? gurkstavar (dippa i någon god röra!) eller småbitar av broccoli eller blomkål? om du har möjlighet att få tag på det så är en bit kokosnöt jättegott (det är du väl inte allergisk mot?)!
Jag äter nästan aldrig frukt. Jag tycker inte om frukt. Däremot älskar jag grönsaker av alla de slag så jag känner mig väldigt nyttig ändå.
/Maria
Minimajs kanman gå runt och knapra på!
Min 17-åriga son är fisk- och kycklingallergiker. Han kan heller inte äta någon slags frukt eller färska grönsaker då det kliar i halsen när han äter det (ingen anafylaktisk chock alltså).
Några gånger har jag gjort en fruktsallad som jag wokat tillsammans med lite smör och honung och det kunde han äta, men kiwin kände han av lite.
Har du provat att äta bär? Hallon, blåbär, jordgubbar, physalis. Physalis finns ju att köpa året runt.
Avocado - mmmm! Med lite pressad citron, en nypa svartpeppar och kanske lite, lite salt.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Medarbetare på kvinna.ifokus.se
"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"

Gurka, apelsin, mandarin, clementin, advocado, melon, ananas, jordgubb, smultron, blåbär, hallon, vinbär ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se