Vad kan vara fel?
Igår när jag vaknade var jag helt röd i ena ögat, gjorde lite ont men tänkte inte så mycket på det.
Imorse när jag vaknade så var jag fortfarande röd i ögat, svullen runt ögat och huden har blivit helt prickig.
Vad kan det vara? Kan jag vara allergisk mot nåt? Stress?

låter som en allergisk reaktion, du kanske har råkat få in ngt i ögat oxå som inte ska vara där…är det varigt å sånt oxå eller?
Det låter som en infektion…. om det hade varit allergi hade båda ögonen varit röda och irriterade, skölj ögat med koksalt ofta, du kan göra eget koksaltlösning genom att blanda varmt vatten och salt tills det smakar som tårar. Lycka till!

#1 - Ögat har varit rött och svullet runt omkring.
#2 - Ögoninfektion har jag haft förut och är verkligen inte samma smärta. Har blivit avrådd att hälla saker i ögonen, då det kan göra saken värre. Nu känns det som att svullnaden har gått ner lite, får hoppas på att det försvinner.
Dock är huden precis likadan.

du har inte använt linser?

#4 - brukar ha linser, men inte använt de på kanske 2 mån för att jag haft ont i ögonen.

#5 ok. tkr det är konstigt att det är på ett öga om det är allergi, men du kan ju fått något i ögat. har du haft ont i ögonen efter du slutade ha linserna? Kan ju vara något som fick fäste med linserna och har suttit kvar…
Jag tror det är en infektion…som #2 tror
Jag skulle vila ögat och inte utsätta det för starkt solljus…
tex ha solglasögon
Jag får bara allergi i ena ögat. Och det är alltid samma. Så det kan vara allergi du har mot nått.