Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 1835 ggr
Mandysan
0

Igår var det dags igen... *knäont*

Hej!

Igår var det dax igen, knäet sa bara kras :(

DEt var när vi hade idrott, kondisträning. På uppvärmningen så kände jag att det började att göra lite ont och sen när vi hade distanslöpning fick jag så otroligt ont så jag knappt kunde gå :(

Idag är det dock lite bättre, men jag har svårt att gå i trappor det bara svartnar för ögonen av smärta…

Jag vette sjutton vad jag ska göra, nu när det är strejk är det i princip omöjligt att få träffa ngn såvidare man inte sitter på akuten i 12 h (vilket jag inte har lust med). Min idrottslärare erbjöd sig stt prata med skolsköterskan men hon gör ingenting iaf…

Så just nu tröstar jag mig med iFokus, har tagit ibumetin dessutom. :)

/Amanda

Martin
0

Aj aj aj. Var rädd om dina knän!

Låter inget vidare med att krasa till i knäet på det sättet. Du får vara extra rädd om knäet nu då och sedan tycker jag nog du skall försöka få tid hos någon som kan kolla på det.

Får du inte inom "vanliga" vården kanske någon massör/naprapat eller liknande kan kolla på det?

Kan du inte få ngn form av remiss via din skolsköterska?

mvh Martin

Mandysan
0

#1 Hasr tjatat på henne i höstas om remiss till ortopeden men hon envisas med att "det är bara växtvärk" (jag slutade att växa för 1 år sedan).

Ngn massör/naprapat vettte sjutton mo det finns men ska höra mig för :)

Till råga på allt har jag min praktik nästa vecka :/ Men då blir det de fulsköna skorna som åker på + stödlinda…

Det här är tredje gången på ettt halvår jag får så här ont, innan det har jag haft lite småont i 2 år…

Martin
0

Det kan ju vara en "enkel" sak som inflammation eller en överbelastning (eller inflammation till fölljd av överbelastning).

Det drabbades jag av för några år sedan rent för dåligt förberedd gav mig på Sthlm Marathon. :o)

Tog nästan ett år innan jag kunde löpträna igen (jag skötte nog inte det riktigt som jag skulle). Knäna skall man vara rädd om!

mvh Martin

Mandysan
0

Hur mycket otur kan man ha?

Imorse hade jag bråttom till bussen, tänkte mig inte riktigt för och när jag skulle gå under en sån här ställning man har för att lufta mattor så tog jag upp huvudet för tidigt. Så jag har nu haft ont i huvudet till och från hela dagen, mamma ringde sjukhuset som tyckte att jag skulle ta en värktablett och avvakta. Det är först nu huvudvärken har börjat att släppa.

Till råga på allt så har jag tappat aptiten helt av ngn anledning, fick tvinga i mig lite youghurt imorse, skolmaten fick jag inte ner….

Mandysan
0

…en positiv sak är att knäet inte gör fullt lika ont idag, men samtidigt har jag inte gjort så ansträngande saker…

Karmatarerskanise
0

Mandysan; Vad bra att du inte har lika ont! Och du, man kan inte alltid vara på topp med hunger. Huvudsaken är att du äter! Och att du äter bra!