Äter jag nyttigt?
Jag tycker själv att jag äter ganska nyttigt. Vad tycker ni? Ska jag ändra något?
Frukost: Två skivor Annas Nyttiga bröd (hemmagjort) med tub-ost på
Lunch: Någon av lådorna i frysen (kan vara allt från mammas fläskfile till min egen köttfärssås)
Kvällsmat: Quinoa-sallad, gurka, tomat, majs, ärtor, (ibland tonfisk), paprika, eller vad jag har för grönsaker hemma. Allt det i ett Tortilla wrap med en youghurt-sås på.
Låt höra!

ganska bra .men lite mer fisk, för det är jätte nyttigt inte så mycket kött,,,
hua, jag som hatar fisk! Tonfisk och makrill är väl det enda någolunda ätbara

pröva att köpa en bit lax läggpå en ungsform läggpå lite som du tycker är gott lite typ lök eller nån grönsak ,stälin i ungn 250 grader typ en kvart. gör gärna nån god sås till . pröva vetja,,,det är gott
min mamma brukar göra sånt, det är lukten jag inte klarar av. Så tyvärr, blir ingen fisk för min del…

Det går inte att äta i sig alla vitaminer & mineraler kroppen behöver idag..
7-9 tallrikar frukt & grönt behöver man äta för att täcka behovet av grönt
5 kg tomater idag motsvarar en tomat för 50 år sen
7-9 äpplen motsvarar idag 1 äpple för 50 år sen
Näringen har gått ner 40-70% i allt grönt vi äter idag
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

men du kan försöka lära dig att tycka om det , för det är verkligen nyttigt…
Jag ser det som något positivt att jag har börjat äta tonfisk och makrill. Äter även ibland små räkor. Men det är inte så att jag har försökt, fick ju fisk hemma, men oftast fick jag bara i mig paneringen. Slänger bara bort pengarna om jag skulle köpa fisk.
Äter C-vitamin tabletter med jämna mellanrum men det är mest för att inte bli förkyld.

makrill är ju nyttigt och innehåller omega-3, man behöver inte äta lax för att få i sig det…

nej betty ,men jag bara föreslog lax, makrill är bra och tonfiskjag tycker du ska skippa tortillan och äta enbart grönsaker.det är bra att du äter mat överhuvetaget
#5 Nu är det ju inte så att alla är undernärda vilket skulle vara fallet om dessa skräckrapporter stämde.
Dessutom går det alldeles utmärkt att handla svensk ekologisk mat som frukt och grönt och äta mat som finns just för årstiden.
#0 Tycker du verkar ha koll på vad du stoppar i dig. Skippa osten på tub bara (tycker jag)
/Maria

det är bra att du har börjat fundera på om du äter bra,,,
#10 har du något förslag vad jag kan byta ut osten mot? Är trött på vanlig skinkmackor, tubosten är väldigt smidig.
netdoktor övervikt .se kan du skriva in ditt dagliga matintag och se exakt hur bra/dåligt du äter! Jag gjorde det ikväll för att se om det jag ätit var bra.Det roliga är att jag äter en kost som man ska kunna banta på men jag går bara upp upp upp..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
jo jag har lagt in vad jag äter i genomsnitt (orkade inte väga och så). Den tyckte iaf att jag skulle äta mer fibrer.

Mera pasta och Kbullar är mitt tips. För variatrionens skull…

prova med ägg på morgonen , stek ägget och lägg på mackan

Prova med ett par ljusa mackor och ost på morron så du får lite variation. Sen kan du ta en kexchoklad med. Det lärde jag mig på gi metoden av en lärare…

#17 Då kan du ju känna dig lurad…
En macka med skivade tomater/gurka eller paprika med lite örtsalt. Jättegott.
/Maria

Leverpastej el. Messmör;)

17 ,jag håller med , vitt bröd och kexchoklad,,, eh