rökfri
Ska sluta röka nästa vecka.Gjorde spirometri idag,och lungorna är nedsatta.Min läkare ska skriva champix åt mig,den här veckan är han på semester.Nu har jag viljan att sluta.
Lycka till! :)
Suveränt at du har viljan nu, lycka till!

Lycka till!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Bra beslut förresten ;)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Bra att du bestämt dig!

Tack,jag fick en tankeställare när pappa gick bort i lungcancer,min mamma och moster har KOL.
Lycka till =)
Du vet att jag stöttar dig. Du vet vem.

Tack och en stor kram till er alla!

Lycka till!
Kämpa på med rökstoppet…ge inte upp för det går att sluta. Du ska veta att fördelarna med att inte röka är värt alla besvär. Du får tänka att de eländiga abstinensbesvären går över. Jag hade också börjat få påverkan på mina små luftrör då jag kollade lungorna genom spirimetri. Nu är det tre år sen till sommaren jag slutade och numera tänker jag aldrig på cigaretter. Har en annan kamp att kämpa mot nu men känns ändå lättare. Gick upp 8 kilo på¨grund av rökstoppet men nu har jag lyckats kämpa bort 4 och har alltså hälften kvar. Det ska också gå så småningom. Har jag lyckats sluta röka efter många många år som rökare så ska jag klara att ta bort fläskringarna kring magen också. SKAM den som ger sig är ett av mina favoritordspråk.
SÅ KÄMPA PÅ NU OCH T'ÄNK ATT DET ÄR VÄRT ALLA BESVÄR. FÖR DET ÄR DET VERKLIGEN!!!

Jag började med Champix i lördags och känner mig illamående när jag röker.Har minskat med hälften och mitt slutdatum för rökning är nu på söndag.
Du är jätteduktig, som har kommit såhär långt. fortsätt på samma sätt, även om det tar emot. Belöningen väntar runt hörnet genom att du får en bättre hälsa. Min tur efter semestern.

Kämpa på. Håller tummarna för alla som ska sluta…och det är inte så jobbigt som man tror. Ta bara en dag i taget, första dagarna en timme i taget tom. Sluta tänk "jag ska aldrig mer röka" då blir man bara stressad och vill röka ännu mer..utan var stolt för att du avstod från ciggen den här timman oxå..
Nikotinläkemedel är att föredra…
Hejja hejja!

Vilket bra tips Betty!Det ska jag tänka på.

#15 Du kommer att klara det galant vännen! Skulle du råka ta en cigg så är du inte en dålig människa med dålig karaktär och allt det där…
men då kan du ju strunta i att röka de kommande 4 timmarna iaf ;) och du kan bara ta ansvar för det som ska hända i framtiden, det som hände för en halvtmma sedan kan du ju inte göra så mycket åt….sen vips innan man vet ordet av så konstaterar man bara "nej just de, jag röker ju inte längre"

Jag vaknade vid 7.oo och rökt en cigg o klockan är nu 10.11.Känner inget sug efter en cigg,jag vet att jag mår illa av det.Hade mardrömmar om zombies som jagade mig!
Håller tummarna för dig
#17 Det låter som att du är på god väg i alla fall :)
Lycka till! Det kommer gå superbra :) Jag hejjar på dig ;)

Hur går det?

Det gick inge bra.Men har minskat rejält!Det är så att jag äter antidepressiva ochså.Efter två veckor tog jag kontakt med läkaren ,jag mådde inte alls bra.Han sa till mig att sluta med Champixen på en gång,det är farligt att blanda dom två.

Kom ihåg att inte döma dig för hårt, att minska är en bra bit på vägen!

Jag är stolt över att ha minskat och det är som du säger,en bit på vägen.Tack för ditt stöd!
Det är jättebra jobbat att du minskat ner på rökningen, bara det gör väldigt mycket..! Du är på rätt väg! :)

Jag har mina hobbies som korsord,filmer som hjälper.Då tänker jag inte på cigg.
Hur går det för dig?

Jag har inte slutat helt men har minskat massor.Nu röker jag inte mer än en halv ask om dagen.Det är jag stolt över!