Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettvikt
Läst 5126 ggr
Cristine
0

Struman gör mej tjock.

Min undran är, kan man inte att gå ner i vikt. Har tagit bort allt som innehåller mjöl, ris , potatis, spagetti cous-cous,bulgur o.s.v. äter mycket fisk samt kött ibland men bara med grönsaker, ändå väger jag lika mycket efter ett helt år!!!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Zandra---83
0

Det är kcal som är avgörande om du går ner i vikt eller inte. Man behöver minst 1000 ( olika beroende på vikt och längd m.m.)för att stanna på en vikt och kroppen arbetar även i vila. Så sök på googel (kommer ej ihåg sidan nu, tyvärr) så kan du räkna ut vad just du behöver och ligger du under det du kommer fram till att du behöver går du ner.

Frida
0

Om jag inte minns helt fel så är viktproblem starkt kopplat till struma. För det första kan det vara svårt att gå ner i vikt men ännu svårare att hålla vikten på en jämn nivå. Personer med struma kan därför pendla väldigt mycket i vikt fram och tillbaka även om man äter efter olika konsters alla regler.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Cristine
0

Tack båda för hjälpen!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[kvasthilda1972]
0

Jag har för låg ämnesomsättning sk hypoterios och gick upp under ca 5 år 16 kg, började med levaxin för 2 år sedan och nu är jag normalviktig, jag gick ner dessa 16 kg utan att ändra mat eller motionsvanor alls…

siberlina
0

simma  är mycket  bra om man  vill  hålla vikten,kombinera med    promenader.jag  kör  2  1 timmes   simmpass  i veckan. och ca   2   eller  3   1 timmes   promenader. dessutom   mår  jag  så  himlans bra,jag har tillgång  till en  varm pool   och  ofta är jag där helt skälv..