Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1651 ggr
tokage
2008-04-15 09:31
0

Allergi?

Tänkte höra med er här… Sen igår så har det ibland stuckit i ena näsborren, och samtidigt så börjar ena ögat (på samma sida som näsborren) rinna, och jag känner att jag är påväg att nysa…

Det är värre på morgonen… Det är rätt pinsamt att vara i skolan så börjar ögat rinna och folk tror att jag börjar gråta, haha!

Men kan det vara någon allergi eller något tillfälligt? Jag förbjuder mig själv att bli pälsdjursallergiker… Men pollen? Jag har aldrig varit allergisk mot nått, så jag vet inte riktigt hur det känns. Men min syster är pollenallergiker…

Vad tror ni? Mvh Antonia

Incognita
2008-04-15 17:28
0

Hur "vårigt" är det nere i stockholm nu?

Pollenallergi är ju lite olika det också och går liksom i faser beroende på vad det är som blommar, men björkarna kanske börjar slå ut hos er? Det brukar vara många som har besvär med sådant. Vad har din syster för allergi? Känner hon av någonting nu?

Skulle ju lika gärna kunna vara någonting tillfälligt eftersom det bara gått någon dag. Får vi höra hur det går för dig?

Petra

tokage
2008-04-15 17:53
0

Idag har det inte vart lika mycket som igår, så jag hoppas att det är något tillfälligt :).

Ingen aning om vilken pollenallergi hon har, jag vet att hon hade en sån där andningsgrej (vet inte hur det stavas, typ inhalator eller nått sånt)  förra året, men hon har ingen sån nu.

Frida
2008-04-15 17:56
0

Jag är pollenallergiker och visst sticker det i näsan, ögonen rinner men framför allt kliar det i gommen (för mig i alla fall). Jag är inte superkänslig mot pollen men det går i vågor. Pga den frånvarande vintern har jag kännt av allergin sedan i februari så visst kan det vara något. Men som #1 skriver har det bara gått en dag så vänta och se vad som händer. Annars är det enkelt att gå och göra ett vanligt pricktest så får du svar.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft