Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettkost-och-recept
Läst 1493 ggr
Egwene
0

Mjölk- eller laktosintolerans?

Hej!
Jag har varit glutenintolerant i snart ett år och när de tog proverna som visade att jag inte tålde gluten längre tog de även ett mjölkallergiprov. Jag låg på en etta på skalan, vilket de inte gjorde så mycket för eftersom det var så lite så jag borde inte känna av det.

u har min mage börjat bli konstig igen. Den är uppsvullen och jag får ont i den när jag äter. Toaletten har blivit en plats jag besöker väldigt ofta. Detta har varit under en ganska lång tid nu.

Jag har testat att plocka bort "vanlig" mjölk och dricka havremjölk eller låglaktos mjölk.
Det känns bättre nu. Men vad tror ni? Hur vet man att det är mjölk och inte bara laktos man inte tåler?

Tacksam för svar!!

[Quellii]
0

Puttar lite :)

Incognita
0

Man kan vara allergisk dels mot laktosen (sockret i mjölken), men också mjölkproteinet.

Hittade den här sidan hos sjukvårdsrådgivningen där det står rätt mycket http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=24550 som kan vara värt att kolla in.

Har du testat att konsekvent plocka bort alla mjölkprodukter under ett par veckor? I så fall, hur gick det?

*vink*