Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: alternativmedicin
Läst 4169 ggr
skogstrolletbarbro
0

Har du provat Rosenrot någongång?

Jag har ätit Rosenrot i drygt ett år nu. Jag håller på med att skriva och måste vara på topp, tankemässigt. Det är längesedan jag mått så bra. Kan Rosenrot vara lösningen? Är det någon som vet om det kan skada att äta Rosenrot under en längre tid, utan uppehåll.

Dessutom är jag, borde jag vara i övergångsåldern nu. Men allt fungerar som det alltid gjort. Bara det att pms-besvären inte är så uttalade längre.

Hälsningar skogstrolletbarbro.

Maria
0

Jag har också provat Rosenrot i perioder när jag varit extra trött och det har fungerat väl. Fungerar mycket bättre för mig än ginsengpreparat.

Jag tror däremot att för bästa effekt och för att undvika tillvänjning att man bör göra uppehåll emellanåt.

/Maria

skogstrolletbarbro
0

Ja, kanske…

Jag vet att använder man ginsengpreparat så bör man göra uppehåll men däremot har det aldrig talats om tillvänjning av Rosenrot.

Skulle vara roligt om någon hört talas om det?

Sovgott
0

Jag har provat rosenrot. Men jag märkte ingen skillnad alls. Det är kanske individuellt om det funkar el ej.

Ceciliaolucifer
0

Jag har provat och märkt skillnad!
Har depression och jag känner att rosenrot har hjälpt under den tiden jag åt den. ska börja igen :)

Pasi
0

Jag har provat men inte märkt någon som helst skillnad.Glad
Kan vara så att man inte märker nåt om det inte finns något som är fel…t ex om man har koncentrationssvårigheter så ger den effekt medans man inte märker nåt alls om koncentrationen redan är på topp.
Mao kanske jag skulle märkt något om jag testat rosenrot innan min kostomläggning till LCHF!?Fundersam

[BigMama]
0

Har provat, men inte märkt någon skillnad.

mammaru
0

Jag har Rosenrot som mitt knep om jag har varit slutkörd eller haft många förkylningar efter sig. Jag tycker det är lite olika hur pass mycket jag känner effekten. Ibland har jag blivit "normaliserad" på ett par timmar, men någon gång har jag inte märkt så stor skillnad.

skogstrolletbarbro
0

Ja för mig har det varit helt fantastiskt. Jag har jobbat mycket med min bok som jag ska ge ut i vår. Ibland har jag kört fast och nästan fått värka fram nästa ord. Vilken fröjd då att ha Rosenrot, extra starka att ta till. Inte vet jag om det bara är psykologiskt tänk eller om det verkligen hjälper. Jag har provat annat också men det har inte haft lika bra effekt.

Karmatarerskanise
0

Har inte fungerat på mig. Och jag tror att man ska ha uppehåll, men är inte säker.

Bara till att fråga där du köpte dem eller står det inte på paketet?