Nackspärr
Jag har nu haft dubbelsidig nackspärr i 3 dagar, det hjälper inte med smärtstillande (receptfria), värmedyna eller massage.
Någon som har tips på vad som kan hjälpa?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag har haft det ett par gånger, och det är hemskt! För mig var det bara att vänta ut det, ingenting verkade hjälpa.. :/

sjukgymnasten, akut.
Utbildad massör eller om det är en låsning och inte bara "vanlig" nackspärr, så kiropraktor.
Det är det jag kan tipsa om.
mvh Martin

Testa öronakupressur. Massera längs ytterkanten på örat, från snibben och uppåt. Tänk dig att örat är som en hopkurad bebis som ligger med huvudet nedåt. Huvudet motsvarar örsnibben. Ryggraden blir ytterkanten på örat.
Du kommer att känna direkt om du träffar rätt punkter, för de punkter som motsvarar ställen på kroppen som gör ont, är ÖMMA. Om du har nackspärr sitter det sannolikt mer på ena sidan och därmed kommer också det ena örat att vara ömmare än det andra.
Massera flitigt. Om du lyckas kommer du att känna att de pirrar eller att du blir varm i det smärtande området vid nacken. Lyckas du bra kan du få det onda att försvinna - då kommer det nog tillbaka om en stund, men då är det bara att massera igen!
Vill du ha större effekt kan du använda en pinne med rundad topp, diameter ca 2,5-3 mm - men, det brukar vara svårt att hitta en pinne utan något vasst på…
Lycka till!