Hosta
Nu har jag haft hosta i över en vecka, det började med att jag blev trött i hela kroppen, precis som jag fått träningsvärk, sen bröt det ut, feber, huvudvärk och hostan.
Nu har jag bara hostan kvar, är en blandning av rethosta och slemhosta, har provat bromhexin (hostmedicin), men hjälpte inte, har ni något bra hemligt recept på hur man kan bota min hosta?
Kan ju knappt sova om nätterna.
Tycker varmt te med honung är det bästa.
/Maria

Inte mycket man kan göra åt.
Jag brukar tycka det känns bättre om man undviker mjölkprodukter när man är hostig, känns som att det slemmar mer än nödvändigt av det…
Men som #1 skriver, varma drycker är bra! Det öppnar upp lite..
Ett mugg mjölk in i micron i 2 minuter, sedan hälla ner lite ecalyptos halstabletter i muggen och låta dem smälta. Krävs oftast att man aktivit rör "sönder" dem för att de skall smälta.
Smakar inte hallon direkt, men inte helt illa heller. Och funkar bra för mig. Fått tips av en kompis mormor, och sådana tips brukar funka :o)
mvh Martin

prova att dricka wisky, det funkade för mig
Jag har hosta problemet nu vet inte var ja ska ta vägen, får kläkningar av det jag har slem klumpar som sitter i helsen magen eller var det nu sitter och ja hostar å kläks hostar å kläks men inget kommer å jag har ont i hela kroppen av detta, och ja kan inte sova för jag hostar, jag har provat halstabletter funkar ej, jag har provat host medecin som ska lösa upp funkar ej, sen fick ja tipset att kokca vatten hälla i lite citron och honung i men nej funkar inte heller KOM MED TIPS jag blir galen.!
btw ursäkta min stavning såg det nu (A) får skylla på att jag inte sovit ordentligt på 3 dygn
Jag hade nog tagit kontakt med vårdcentral. Kan vara begynnande (eller utvecklad) lunginflammation och då är det bra om man kan få hjälp med mer än bara huskurer…
mvh Martin
du säger exakt som min mamma sa, hon sa om det inte blir bättre imorgon tar hon mig till sjukhus =/ ja vilket lov ja har haft