Vill ha mer ork!
Jag har lever ett mycket fysiskt liv och stor trivs. Men ofta tar energin slut.
Har ni några knep som förebygger eller som är bra för snabbare fysisk återhämtning?
Sömn. Jag tror stenhårt på bra sovvanor. Sedan tror jag på en välbalanserad kost relaterad till hur mycket man tränar förstås.
Så mitt svar är sömn och mat.
/Maria
bubbleboo hade bra svar, håller med till fullo!
Sen så kan man ju tänka på saker som att inte överanstränga, öka succesivt efter vila/sjukdom osv. Och att ta hand om kroppen i allmänhet.
Sömn och fet mat med mindre kolhydrater.

Jag äter husmanskost och sover bra. Jag har inga större svårigheter med att koppla av… En dag i veckan tränar jag inte alls, nästan, jag måste ju till stallet och ut med hunden… Men jag gör inget som får mig att svettas.
_
Jag har hört att om man avslutar dagen med något proteinrikt, typ en bit fisk eller en protein drink så hjälper det kroppen att återhämta sig och bygga upp sig under natten.
Jag har provat att äta en portion naturell yoghurt en timme innan jag går och lägger mig. Proteindrinken var så jäkla äklig så den pallade jag bara inte med, men en burk tonfisk kan slinka ner innan läggdags.
_Jag har provat att äta en portion naturell yoghurt en timme innan jag går och lägger mig. Proteindrinken var så jäkla äklig så den pallade jag bara inte med, men en burk tonfisk kan slinka ner innan läggdags.