Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 1832 ggr
KarolinaM
0

En vädjan om hjälp...

An vädjan om hjälp…

Hej!

Min lillasyster på 15 år blev i fredags inlagd efter 8 dagars magsmärtor. Hon kräktes natten mot den 23/12 och har sedan dess haft onaturligy ont i magen.

När hon lades in fick hon omedelbart dropp och antibiotika. Natten efter blev hon akut sämre och fick opereras. Hennes mage var fylld med var och vätska som togs bort och hon fick även ett dränage som sitter kvar.

Natten till idag har hon blivit ännu sämre och får nu tom morfin för smärtorna.

Jag vädjar om hjälp! Läkarna vet inte vad som kan vara fel eller vilken sorts bakterie det är. Magsjuka som vi såklart trodde först är uteslutet helt. Detta är något allvarligare och direkt livshotande.

Har ni någon tanke om vad detta är eller kanske vet ni någon som varit med om liknande? Hör av er!

Kram från en ledsen storasyster!

plang
0

Hej,

Det här låter verkligen trist och jobbigt, inte bara för din lillasyster utan självklart också för hela familjen.

Antar att det tagits en massa prover och odlingar när hon lades in som det vid det här laget har kommit svar på. Vad har de visat? Vad har din syster gjort veckorna före jul? Var har hon varit, vad har hon ätit och vilka har hon träffat? Något som varit det minsta onormalt? Det gäller att ställa frågor så man hittar en ledtråd till något som kanske visar sig kunna förklara vad som händer. Vilka mediciner får hon? (Om du vill så maila mig gärna privat svar på dessa frågor.)

Önskar din syster, dig och hela familjen GOTT NYTT ÅR och hoppas verkligen att detta löser sig så att lillasyrran snabbt blir frisk igen! Glad

abbis
0

Du måste lita på läkarnas kompetens.Dom gör allt för att hjälpa din syster..Hoppas det inte är något allvarligt! Förstår att du har det jobbigt men ställ 1000 frågor till läkarna så du får lite ro..

Kram abbi

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Maria
0

Så fruktansvärt jobbigt för er alla…

Kan bara instämma i vad tidigare skrivit. Hoppas att allting löser sig.

/Maria

[Quellii]
0

Min mamma hade så för ett par år sedan, åkte in med akut buk och man visste inte vad det var. Hon hade också var i buken och mot livmodern, det var blindtarmen som var inflammerad. Har dom kollat det, det kan vara värt ett försök iaf.

Hoppas allt går bra!

Martin
0

Nu är jag tillbaka till civilisationen igen.

Jag hoppas att allt har blivit bättre.

Har själv opererats två gånger för åkommer med magen. Blindtarmen är det första som brukar kollas, och det har inte varit den för mig någon av gångerna (men de tog den första gången de var inne ändå, det gjorde man för ca 20 år sedan i alla fall - vet inte om man gör det fortfarande).

Alla lyckönskningar till er!

mvh Martin

[Quellii]
0

Hur har det gått?

[Quellii]
0

Putt..

Mandysan
0

Även jag undrar hur det har gått :)