Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 981 ggr
KajsaM
0

Måste skriva av mig..

.. Jippi!

Ska ta hela historien från början.

Ända sen liten har jag alltid sportat, simmat, fotboll och skidor. Tävlade i allt och tränade gott som varje dag. När jag börja komma upp i tonåren, 12 år så ville jag helt plötsligt inte mer. Stopp var det!

Mina kompisar höll än på, men inte jag. Fotboll slutade jag väl inte med, utan vi hade ingen tränare. Men jag gjorde ingeting. Inte för nu, efter 1 år, ska jag börja igen. Fotboll och handboll. Känns jätteroligt! Att få göra något igen. Men de dära stoppet var bra, skönt.

Tänker aldrig mer gå tillbaka till simning och skidåkning, usck så tråkit. Men nu ska de bli jättekul att få starta om igen! Verkligen.

Ville bara skriva av mig :)

[Quellii]
0

Vad kul att du fått tillbaka "suget" efter sporten :) Hoppas det går bra! ^^ Du är säkert jätteduktig också ;D

Ibland kan det behövas pauser, och kanske uppskattar man det mer sen också :)

KajsaM
0

Hehe, ja jag tror att pausen var jättebra för mig :) Tack!

Mandysan
0

Ibland hjälper det att ta ett break :)

Lycka till!

Pomperipossa
0

Vad bra! Man ska inte träna mer än det man tycker är kul själv. När man "måste" träna så tycker jag man ska slå av på takten lite. Mina barn får träna det dom själva tycker är kul och på den nivå dom föredrar. Det är ju bättre att man håller på med en sport och orkar med det och kanske fortsätter i 15 år än att träna 4 olika sporter i ett år. Ta det lugnt nu så du inte börjar träna för mycket av bara farten.:)

KajsaM
0

Tack så mycket! :)

#4 De ska jag absolut tänka på :)