Hur blir jag smal?
Jag är en tjej på 11år.
Min högsta önskan är att bli smal.
Mina lår är tjocka, mina vader är tjocka, mina armar är lite tjocka,
min mage är tjock.
I Janiari ska jag kanske börja på dans. Och jag rider 1 gång i veckan.
Har ni något bra tips om hur jag blir smal? :)
Hur ska jag träna på för sätt?
Det viktiga är att du rör på dig, genom promenader och kanske cykling eller jogging.
#1 Okej :)
Då jag var 11år var jag också tjock. Men jag tränade mycket . :)
Lycka till ^^

Ja, visst är det bra att röra på sig!
Men det är svårt att träna sig smal om man äter dåligt. Försök att äta bra saker som håller dig mätt länge så du slipper vara hungrig och småäta i onödan. Naturliga fetter som smör och olivolja, grönsaker, proteiner som kött, fisk och ägg. Undvik saker som margarin, kakor, godis, läsk, saft och annat sött och konstgjort så mycket som möjligt.
Sedan måste jag säga att om du bara är 11 år kommer du nog att växa och utvecklas ett bra tag till. Mycket kan hända, så försök att ta det lugnt och se vad som händer! Jag var själv rejält tjock fram till jag var ungefär 15 och det bara försvann när jag blev äldre och växte.

risken är att du skjuter i längden snart(typ 13-16) och allt jämnas ut.. men jag tror inte att du behöver gå ner i vikt egentligen:) ät bra och mycket och rör på dig och gör sånt som är roligt så blir det bra ska du se:)

Jag tror inte heller att du behöver gå ner i vikt, för det kommer ordna sig när puberteten kommer igång.
Men tänk på att röra på dig och äta mat på regelbundna tider. Inte småätande och gärna inte godis och andra onyttigheter. I övrigt tror jag inte att du behöver tänka på vad du äter, bara det är vanlig mat och bara tills du blir mätt.
Okej :) Tack alla ^^
Det är naturligt att bli lite kraftigare i perioder då man växer. Din kropp behöver lite extra fett för att du ska växa på höjden så småningom, ge det lite tid så blir det bra…
Kan säga en sak. Ät mycket! Men ät nyttigt.
Jag har gjort misstaget att inte äta alls. Och nu sitter jag här, 171 cm lång, 41kg. Tycker fortfarande att mina lår är tjocka m.m. Är så nära att få anorexia igen. Och det är inte kul. Jag avundas dom som är lite kraftigare :).

va du än gör banta alldrig.. ät bra mat och istället för mackor på morgonen gör en omelett på 2 ägg. och ev en hård macka,och en kopp the eller choklad till , och alltid lunch middag , men skippa chips läsk glass, när du blir godis sugen , köp en klubba och sug på istället för en hel påse godis,men du få alldrig alldrig sluta äta mat.för gör man det , så kan man bli fetare sän när man börjar äta igen, kroppen blir helt förvirrad när man slutar äta. jag är smal som en pinne , men har alltid älskat mat och så tränar jag på crosstrainer 1 timme ibland , det är mycket effektivt, och simmar ibland lycka till
Ät mindre godis och chips och rör på dig mycket. Ät nyttig mat och ät dig alltid mätt, då blir du inte så sugen på godis och liknande mellan måltiderna.
Jag skulle lätt kunna gå ner hur mycket som hellst, men upp, det går bara inte.. fast det egentligen är det jag behöver.. ;)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
jag tycker inte alls att du e tjock, om man ser på bilden i ditt fotoalbum! o tänk på att du bara är barn, ni kanske har hund? om inte kan du ta lite promenader endå o försöka att äta bättre en vad du gör i dag. men när man växer är det även viktigt att få i sig fett o mineraler. men isf bra fetter.
#12 Nej vi har inte hund, men vi brukar ta hand om en hund ibland :) Fast jag ocg kompisar brukar vara ute på kvällarna :P Så då får vi mkt motion xD
Flippa; jag tittade också på ditt kort, och du är ju verkligen inte tjock någonstans där jag kan se! Så oroa dig inte för vikten du :)
Men att gå på promenader med hunden i rask takt e bra både för hunden och för dig.
Håller med de andra. Du är inte tjock. Skippa godiset så fixar det sig. Och jag säger precis som de andra börja inte banta, det är det sämsta man kan göra.

när man är idin ålder är det lätt att fixera sig vid sitt uttseende,försök att släppa dom tankarna lite, du är inte tjock och om du har ev lite hull så bry dig inte,banta ej
Håller med föregående, som barn ska man absolut inte "banta". Men att röra på sig och att skippa skräpmat kan man göra. :)