Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2660 ggr
Karmatarerskanise
0

Tandläkare

Var hos tandläkaren idag. Jag hade lite tandsten som han ville ta bort. Men ist för att skrapa bort det som han brukar använde han ultraljud eller vad tusan det heter. ALDRIG MER!!!! fyfan vad ont det gjorde. Blir svettig bara jag tänker på det!!!

Kändes som han borrade i tandköttet sammtidigt som det ilade till tandrötterna ….

Vad tycker ni? Gör det ont på er?

Maria
0

Går inte till tandläkaren, haha.

Sist jag var hos tandläkaren för 2½ år sedan så ville de rotfylla. Aldrig i livet, så jag drog ut tanden istället. Tandläkaren protesterade men det är min mun och det var en kindtand  "långt in".

(Borde gå men…)

Detta var inget svar på din fråga. Bara en parentes.

/Maria

Karmatarerskanise
0

#1 Haha :) Jag går fast jag är livrädd. Tänker på hur hemskt det KAN bli om jag inte går :)

Killen hade inte varit hos tandläkaren på 5 år när jag tvingade honom ;) Som tur är hade han inga hål.

Mamma sade senast idag att hon borde dra ut alla sina tänder och skaffa löständer. Hennes tänder går sönder hela tiden och har alltid hå¨l. :)

Mandysan
0

Har som tur är inte gjort det, har dock fått uthärda en hel del röntgen =( Har ett rätt så allvarligt fel som jag är fullt medveten om men varenda ny tandhygienist (har en ny varje gång typ) hetsar upp sig över detta och "måste" ju ringa in övertandläkaren (eller vad det heter, chefen iaf^^) som lugnt förklarar att vi är fullt medvetna om detta och kollar lite snabbt bara. Vet inte vem som är tröttast på denna hysteri, han eller jag^^

För det blir inte värre ut har sett likadant ut i 4 år nu…

Karmatarerskanise
0

#3 Röntgen är ingenting för mig. det borde egentligen inte ultra ljud vara heller. Jag har ju opererats i käken och tänderna ett par gånger, och det är ju mkt värre. Men ja, känslig som jag e ;)

[Quellii]
0

Det lät ju inte roligt :S
Jag avskyr verkligen att gå till tandläkaren, har skjutit upp mitt tandläkarbesök i ett par månader nu, men i slutet av Januari måste jag nog gå Oskyldig

Hur gick detdär ultraljudet till?

[Quellii]
0

Puttar lite

Karmatarerskanise
0

Det ser ut som en borr i storlek, och låter som en. Men ist för borr "pulserar" det ett ljud ut som spränger bort tandsten (om jag fattade det rätt)

Kändes som man borrade eller skar i tandköttet samtidigt som det ilade långt ner i tandrötterna.

[Quellii]
0

#7 Huuuuga :S

Karmatarerskanise
0

#8 Men det kan ju vra min tandläkare som är allmänt dålig på den maskinen :P

Tyvärr dock hade min bror samma erfarenhet av den saken, mamma med. SÅ man ska nog inte hoppas allt för mkt ;)

[Quellii]
0

#9 När det gäller tandvården så hoppas jag inget alls xD Vill att det ska vara över fort bara ;)

Karmatarerskanise
0

#10 haha som här då ;)

jn84
0

#3 Vad för fel? *bara nyfiken*

Själv skjuter jag också gärna på besöken. Både av ekonomiska och av rädsla-skäl.

Ingen ultaljudsborrning på mig iaf! Hemlis

maggan
0

Har testat en gång för länge sen = aldrig mer tycker också det gjorde jätteont.

Mandysan
0

#12 Jag saknar en permanent tand, men har en mjölktand som uppför sig som en ;) Alltså kommer jag om mjölktanden släpper ha en stor glugg. Dessutom är min mun för liten så jag måste ha barntandborstar för att nå längst bak ;)