Vad kan det vara?
För några dagar sen hade jag ont när jag kissade, visst det lät lite som urinvägsinfektion men trodde de skulle gå över.. tänkte inte på smycket på det o lät det bara va. Det varade i bara några dar.
Och sen precis efter det fick jag JÄTTEont i ryggen. Ganska långt bak, bakom lungorna.
Nu är frågan.. är det urinvägsinfektion som gått ännu längre till njurbäckeninflammation.
Eller var det två skilda saker så jag har fått ryggskott eller liknande nu ?
Ska till läkare imorrn så får ju svar då, men skulle va kul o se vad ni resonerar hehe :)
Igår natt kunde jag knappt sova.. vilken sida jag än låg på så gjorde det ont :/ Varje andetag gjorde ont i ryggen.. varje steg gör ont ;O Haft så här i 4 dagar nu.
Man orkar inte så mycket längre hah..
Jaa, du har ju två bra teorier :)
Det kanske har gått upp mot njurarna, det är möjligt om man går med obehandlad UVI för länge.
"Symtomen kan vara framträdande, men är ibland mindre tydliga, framförallt hos små barn och riktigt gamla. I typiska fall börjar insjuknandet som en blåskatarr med svårigheter att kissa, sedan kommer även hög feber, frossbrytningar, en känsla av att vara riktigt sjuk och ha ont eller ömhet i ryggen eller utmed sidorna."
http://www.vardguiden.se/Article.asp?Articleid=3290
Men som du sa så kan det ju vara en dåligt tajmad ryggvärk på grund av ryggskott eller så.
Jo precis har kollat in vårdguiden o sådana sidor..
Vet inet om jag hade feber igår eller tidigare. Men kollade febern idag.. 37.5 , inte så jättemycket iallafall.
Jo precis :/ Vad det än är så vill jag inte ha ont längre :P
Får ju antibiotika om det är nån inflammation/infektion iallafall.
Men vad gör dom om man har ryggskott då? hehe ska man bara vänta ut det eller?;O
#2 Nej, då kan du nog få hjälp via en Kiropraktor :)
#3 Braa :) Skulle vara jätteskönt haha ^^
Det var urinvägsinfektion :P Dom gjorde CPR och nu e urinprovet iväg på urinodling ^^ får antibiotika imorrn. Men om det gjorde jätteont så fick ja ta nu om ja vill oxå så fick ett recept..
Men dom ska ju kolla vilken antibiotika bakterierna är känsliga för. Hade visst väldigt mycket vita blodkroppar och lite röda blodkroppar i urinet och min snabbsänka var på 37 :P
Man lär sej mycket hah ^^
#5 Jaa, då var du ju inte helt ute och cyklade då :)
Hoppas det blir bättre snart!