Tankarna styr även ens hälsa?
Läste följande ur en recension av Kay Pollacks bok "Att välja glädje" = _I en medicinsk undersökning i England får en grupp cancerpatienter en helt vanlig saltlösning och blir samtidigt instruerade att det är cellgifter. 30 procent tappar håret!
_
Är det inte skrämmande hur våra tankar har för kraft om detta stämmer?. Gäller att tänka positivt mao om man ska må bra också. Är positiva tankar = god hälsa. Vad tror ni?
Jaa, det tror jag. Mycket av ens hälsa är nog styrt av ens tankar. Förresten så tror jag att "ett skratt förlänger livet" = positivt tänkande, det har nog en viss poäng. :)

Har man en positv inställning så mår man betydligt bättre och det syns även utåt. Det sprider sig till andra människor som också blir upplivade och positiva.
#2 Precis ^^
Jag tror absolut att våra tankar styr vår hälsa!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
För mig är det egentligen en självklarhet.. Alltså jag blir inte riktigt sjuk om jag är negativ, men jag mår sämre. Och är jag positiv så mår jag bra, eller bättre om jag råkar vara sjuk eller så.
har just läst boken be så ska du få, gav mej insikten att våra känslor och tankar styr hela vår tillvaro, man kan alltså tänka sej sjuk eller tänka sej frisk det är bara att välja, likaså kan man tänka sej rik eller fattig, spännande läsning