Hat på sociala medier
Nu har jag sett alla 3 avsnitt om Jocke Lundell. Det är bara inte klokt att dessa personer har sån makt, på sociala medier, att dom kan förstöra hela familjers liv bara på elaka rykten som inte har någon som helst substans. Och det dom inte får höra, det hittar dom på själva. Påstår att en familj ingår i en sekt. Är skyldig till någons självmord. Sen, efter en tid, så erkänner dom att det var fel och att dom ångrar att dom publicerat dessa påståenden. Men när det är för sent. Yngsta sonen törs inte gå till skolan, familjen mordhotad och hundvalpen skadades. Jag blir så fruktansvärt förbannad när jag hör hur Joakims företag drar in en miljon i månaden!!!! På en jäkla massa lögner. Hur hans bok blir en bestseller. På lögner om sin barndom. Hans stackars mamma törs knappt gå ut.
Jag har själv bojkottat alla sociala medier ända sedan dom kom, som Facebook, Tiktok m.m. och kommer så att fortsätta. Det innehåller bara elände, som man ju kan se på denna tv-serie.
- Redigerat 2025-12-16 19:46 av Maria
Jag är bara löst insatt men jag har hela tiden haft svårt att förstå hur man kan i bokform komma med så grova anklagelser om någon som faktiskt fortfarande lever???
/Maria
Ja, det är förskräckligt. Och ingenstans finns det dokumenterat att det är som han påstår. Nu säger han att barndomsminnena har kommit vid 31 års ålder. Hur sjukt är inte det. Han har också helt nedvärderat sin fosterfamilj, med lögner. Jag tycker att det är så hemskt att dessa influenser och youtubers har så stort inflytande. Dom gör sån stor skada och tjänar då stora summor på lögner och förtal.
Skrämmande är också att intresset verkar så stort.
/Maria
#0: Håller med om att det är en märklig historia och att så många verkar vara intresserade.
Men det hänger kanske ihop med de stora ekonomiska värden som är inblandade för olika parter?
#4: Ja, så är det säkert, men jag kan inte förstå varför det förekommer så mycket hat på sociala medier. Inte bara om denna person utan överhuvudtaget. Någon skriver något negativt och många hakar på , utan att veta vad det egentligen handlar om. Det är skrämmande.
#5: Precis!
#0 Samma här. Har aldrig förstått charmen med fejjan, insta o.s.v. Youtube använder jag, men där finns mycket matnyttigt. De flesta av de där plattformarna är både nerdummade och fördummande. Fast jag har börjat kolla Twitter för att se vad Trump vräker ur sig. Specialfall. 😉
Men att kalla Jocke för en makthavare tycker jag är märkligt. Ja, han har makt över strömningarna i sociala medier, men en makthavare för mig är någon som har politisk makt och det har han tack och lov inte
- Redigerat 2025-12-17 14:38 av hemul
Redan när Facebook kom för ganska många år sen, så bestämde jag mej för att bojkotta det och sen alla andra medier. Förstod redan från början att dom skulle skapa problem. Trots att "alla" mina vänner var med, så vägrade jag.
Jag är med på FB och Instagram.
På FB är min sida "låst" ingen kan skriva till mig men jag kan skriva på andra sidor om jag vill.😉
Jag gör aldrig egna inlägg men tycker det är trevligt att följa vänner.
/Maria
Jag tycker det är skrämmande att dessa kan få sådan makt. Jag trodde inte att det ens kunde passera som tillåtet att skriva i princip vad som helst om andra.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag har Fb och Insta men använder det mest för att stötta mina flyktingvänner och påvisa sittande regerings inhumanitet och galenskap.
F ö är jag mer vanligt aktiv på kcunac.com (med vanligt, menar jag att jag skriver om mat, hundar och camping, som ju är några av mina intressen)
/Désirée
#11 Vad är kcunak för något?
/Maria
#12 Det är en liknande plattform som Fb, men med säte i Kanada, riktigt trevligt, finns en del svenskar och andra européer där också 😊
/Désirée
- Redigerat 2025-12-20 10:04 av DesK
#13 Ah tack🙂
/Maria