Min mest förvirrade tidsbokning nånsin..
Efter en inloggning i 1177:s app så könns det som jag fått den mest förvirrade alternativt schizofena tidsbokningen någonsin.
Tiden gäller till ett rehab nära mig. Det är helt i sin ordning.
Det står dock att bokningen gäller "Nybesök - dietist".
Personen jag ska träffa har självklart ett namn. Det är bara det att det står "(kip)" efter namnet. Jag får för mig att det står för kiropraktor. Men jag kanske har helfel?
Det är iaf min arbetsterapeut som bokat in mig för ett ultraljud. Av tummen..
Osvsett känns det som det här kan bli ett spännande besök.. 😂
- Redigerat 2025-10-01 19:05 av Liz85
#0: Det var inte dåligt 😃
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
😃 Återstår att se vad som händer 😃
/Maria
#2: Ja, eller hur. 😀
Varit dit nu. Vi pratade inget om kost eller "knäckte" några hårda knutor i en massage-ish. Däremot fick jag veta att jag lyckats skapa en ligamentsskada.
Fick remiss till ortopeden för uppföljning. Känns som jag egentligen är för frisk för att kika in där för jag vet inte vad de skulle göra mer åt det, men det finns säkert en god anledning till det.
Och jag känner att det inte är nån större brådska för min del, vad jag vet. Så tänker inte jaga ortopeden, kallelsen får komma när den kommer.
Under tiden finns ju alltid arbetsterapeuten till hands vid eventuella frågor så går ingen nöd på mig i första taget i alla fall.
#4 Bra att det går framåt.
/Maria
#5: Ja. Visserligen fick jag muntlig anledning till remissen och även om jag inte hängde med exakt 100% så kände jag ändå inte behov av att be om en "fördjupad kurs i ämnet".
Nu när jag kommit hem och kan läsa så kunde jag också googla. Nu har den sista lilla procenten landat också.
Det är för att kontrollera så det inte är Sterner lession. Och det gillar jag ändå, alltså när man ser till så man inte missar ev. viktiga saker.
#6 Jättebra.
/Maria
Okej, hade inte tänkt skriva så mycket mer i detta ärende. Men jag skulle nog behöva lite input här.
Har nu fått kallelse till ortopeden. Inga konstigheter så.
Dock så ombeds jag fylla i en hälsodeklaration som ska ligga på 1177. Jag har kollat bland mina meddelanden och på andra tänkbara ställen på 1177, men hittar ingen hälsodeklaration alls.
Fråga:
Överlever ortopeden om jag kommer dit utan ifylld hälsodeklaration? Eller borde jag höra av mig till de och be om det? Eller kommer den lite senare iom att det är några veckor dit fortfarande?
#8 Jag gissar att du kan fylla i en hälsodeklaration i väntrummet på papper så att säga
/Maria
Har du gått in på övriga tjänster -> Formulär att fylla i … ?
Du behöver vara inloggad på 1177.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#10: finns inget där heller. Refam kollat där och på flera andra ställen.
#9: då gör jag nog så då.