Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 223 ggr
Maria
3

Glöm inte vätska i värmen

En liten påminnelse bara.

Har ni svårt för att dricka vatten så drick hellre lite men ofta.

/Maria

Draken
1

Jag har varit jättedålig på att dricka tidigare, men nu är jag faktiskt duktig. Har alltid en vattenflaska med mig 😁

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Fridaaaa
0

Jag är kass på det
Köpte lättdryck och saft igår, jag fixar inte att dricka mycket vatten, visst inte nyttigt precis med dessa drycker men bättre än vätskebrist. Har även resorb hemma vid behov.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
2

Alltid en bra påminnelse! Jag har lyxen att ha kallt, kolsyrat vatten (vilket är det jag har lättast att dricka) i automat på jobbet. Hemma har jag alltid halvfulla vattenflaskor i frysen så de är enkla att fylla och ta med ut så vattnet förblir kallt. Växlar med (sockerfri) läsk/saft för att inte tröttna.

På morgonen dricker jag ett glas vatten med salt i, annars får jag lätt blodtrycksfall under varma dagar. När det är varmt, man svettas och dricker mycket är det bra att tänka på saltbalansen också!

//Jessie

Maria
0

Jag har väldigt svårt för iskall dryck.
Vill helst ha den rumsvarm.
Dessutom har jag svårt för kolsyra så jag väntar gärna tills det är mer avslaget.

/Maria

Fridaaaa
0

#4 Jag är tvärtom, vill ha iskallt :P Förutom kaffe då :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
1

Har alltid en vattenflaska med mig. Är vi ute o går turas de stora hundarna om att bära väskan med deras vatten.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

beem
0

Jag har alltid en vattenflaska i närheten. Särskilt viktigt när värmen kommer och står den där framför mina ögon så kommet jag ihåg att dricka.🙂

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

[solljust]
1

En jättebra påminnelse 🚰jag tror många glömmer bort att dricka såna här dagar medan en del är väldigt flitiga med det.

Vatten har jag alltid druckit mycket av sen jag var barn oavsett årstid har jag alltid känt hur det renat kroppen och inre organ så här går det av bara farten men salt mineraler och sånt behöver vi också såna här dagar så det får vi inte glömma och som Frida nämner Resorb är bra eller att göra en egen vätskeersättning när värmen tömmer kroppen på så mycket som den behöver.

Carmarino
1

#4: Dricker också alltid rumstempererat vatten utan kolsyra. Tycker det är godast.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

CasaRamon
1

Jag jobbade i Italien i unga år. Där lärde jag mej att man ska dricka varmt, och dusch varmt. Då känns luften svalare och man orkar mer.

Maria
1

#10 Minns en enorm värmebölja i Kroatien.
Vi var I Zagreb och jag minns att jag doppade ner hela huvudet i en fontän😉
Vi gick till en restaurang och åt en rykande varm tomatsoppa. Det gjorde susen🙂

/Maria

Maria
1

Jag har förresten alltid ätit het soppa till lunch när vi varit I värmen.

/Maria

CasaRamon
1

#12: Helt rätt. Visserligen är man inte sugen på något varmt om man vistas i hög värme, men det känns klart bättre, svalare.

Tarotstollan
0

Har alltid vatten med mig när jag är ute och inne har jag en vattenflaska stående jämte datorn.
Jag föredrar smaksatt bubbelvatten, det lindrar på något sätt törsten mer än kranvatten tycker jag.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!