Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 314 ggr
gickan87
0

Ömma fötter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det började i fredags när jag stod och diskade, då domnade jag plötsligt bort i båda fötterna och blev alldeles iskall om dem.
Det gick över efter 10-15 minuter men sedan dess är jag öm under fötterna och på utsidan. Ibland kan det komma som attacker där det värker och pulserar.

Nån som varit med om liknande?

MVH Erika :)

Maria
0

Så konstigt.
Har det fortsatt eller var det bara tillfälligt?

/Maria

gickan87
0

Är fortfarande väldigt öm. Men klarar ändå är att arbeta och leva normalt.

Åsa S
0

Är du vegetarian kan det vara B12 brist.

Östrogenbrist kan även ge problem med fötterna men känns som du kanske är lite för ung för det ifall du är född 87 även om många brukar börja känna av förklimakteriet när de är runt 40 men så drastiskt sjunker inte östrogenet på en gång

gickan87
0

Är inte vegetarian och är inte vad jag vet på väg in i klimakteriet.

Tror faktiskt jag bara överansträngt fötterna, står och går hela dagar på jobbet.

hemul
0

Har upplevt det där. Då googlade jag upp möjliga orsaker, vilka jag tyvärr glömt nu. Men det hade nåt att göra med nerver i kläm, tror jag. Det hände mig några gånger under en sommar och sen aldrig mer, så jag glömde bort alltihopa.

gickan87
0

Kan nog stämma med nerver i kläm. En dryg vecka efter att det började så har jag nu fått rejäla ryggbesvär, igen.

Är jag bara hemma hålls det på en hanterlig smärtnivå, värst blir det efter jobbet när man kommer hem och slappnar av.

Kramper i ryggmusklerna och en ryggrad som går även (känns det som).

gickan87
0

Vaknade imorse med cirka 4 cm höjdskillnad på mina axlar, jag ser sned ut. Nån som varit med om liknande?
Ringde vc som skulle ringa tillbaka men inte hört nåt.