"Klet" i ögonen
Jag har under en period på några månader haft något "fel" med mina ögon, eller det är väl egentligen inte ögonen som det är fel på, utan någonting annat, vet dock inte exakt vad..
När som helst (främst när jag är trött) så kan det bli helt "suddigt" precis efter att jag blinkar och detta beror på att jag får något gul/vitt "slem" på ögonen. Jag vet inte vad detta är eller varför jag får det.. :/ Det är alltså bara som något slags slem/klet så går att ta bort hur lätt som helst, men det är ju lite jobbigt.. :/
Kan det vara någon inflammation eller liknande? Det svider även ibland när jag blinkar, men dock inte lika ofta, utan det sker i också mest när jag är trött..
Det konstiga är dock att jag inte har haft så här förut när jag har varit trött, men nu har jag så här i stort sett varje dag.. :/
Jag har diabetes typ 1 och har frågat min läkare om det kan ha att göra med min sjukdom att göra och han sade nej.. Någon som vet? =)
Jag vet vad du menar! Det har jag fått vid enstaka gånger när jag blinkar till, dock sällan. Ingen aning vad det beror på.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag tror att du har någon form av ögoninflammation som är ganska vanligt nu i förkylningstider. Små barn på dagis t.ex har det ganska ofta då det smittar via kontakt.
Det finns bra droppar numera på apoteket (minns ej vad de heter) som kan hjälpa trötta ögon. Du har ju det främst när de är trött säger du.
Bra att du tagit upp det med din läkare eftersom du är diabetiker.
/Maria
Tack, jag vaknade imorse och ögonen var helt uppsvullna, det sitter fortfarande i.. :/ Jag var vaken ganska länge i natt och då fick jag torka bort väldig myceket slem som rann, nu känns det stelt och obehaglilgt.. :/ Har ringt till sjukvårdsrådgivningen samt vårdcentralen, men ingen av dem svarar p.g.a. överbelastat nät.. :/
Nu fick jag tag på sjukvårdsrådgivningen och ja, hon sade att det lät som ögoninflammation.. :/ Så nu ska jag tvätta rent ögonen med ljummet vatten i 3-4 dagar och se om det hjälper.. :/
Mamma sade att det var smittsamt.. :/ Har någon haft det innan?

Tror också det kan var ögoninflammation, då brukar det bli svullet och kladdigt, men man brukar vara röd i ögonen också. Har själv haft det flera gånger, det är oerhört smittsamt! Ring till din distriktssköterska, hon kan skriva ut ögondroppar, utan droppar är det svårt att bli av med det.
#5 - De sa åt mig att testa med enbart vatten först i en vecka, om det inte blev bättre så ska jag kontakta läkare.. :)
Svullnaden är borta, är däremot riktigt torr under ögonen.. :/ Nu är det bara något slem som ser ut som genomskinligt gelé kvar.. :/ Så det är ju bättre, vet dock inte om jag ska kontakta läkare ändå, vad säger ni?
#6 Om du vill vara på den säkra sidan så kan du ju göra det :)