Stel efter brutit finger
Nån som brutit fingrar och varit med om ihållande att det varit stelt på morgonen innan de liksom blivit uppvärmda, leden.
Hur länge hade ni så isf?
#0: Jo, så kan det hålla i sig några månader. Köp gärna lite modellera som du kan knåda med fingret eller prata med arbetsterapeuten om det.
#1 Bra. Alltså bra att du varit med om det. :)
Blivit trött på att den känslan är kvar. Googlade på det och fixk panik när jag ramlade in på artrostexter!
Men så snart jag böjt och stretchat bort morgonstelheten så fungerar ju fingret ypperligt. Plus att jag är för ung för att ha det.
Hade ju fingrarna tejpade två veckor i slutet på juni/början av juli och sen dess har det ju gått typ 2 månader bara. :) Så då kan jag släppa det och gräva ner de negativa tankarna då. :)
#1: Har faktiskt två hårdheter på "rehablera" kvar hemma sedan jag bröt handleden för några år sen. Får bli att ta fram de då och leka lite med de.
Men kan ju vara bra höra med arbetsterapeut också om tips på bra övningar med de.
jag bröt ett finger för flera år sedan och ja kan hålla i sig länge.
Jag kan känna av kyla med fortfarande, att det spänner i fingret.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4: Tack för infon. :) Arbetsterapeuten sa visserligen, kortfattat summerat, att det kan ta lite tid.
Så får fortsätta mjuka upp leden på morgonen. Och hålla handen igång under dagen. Och så är det ju inte alltför ansträngande att ta fram en lera medan man sitter och kollar på tv/film.. :) Lersn var ett bra tips.
#5: Ja, det gäller att öva upp styrkan i fingret eftersom.