När får man klippkort på röntgen..?
Trevlig fredagskväll!!
Människan har 206 ben eller mer i sitt skelett.
Jag har provat att bryta följande hittills.
- Armbågen
- Handleden
- Lilltån
- Ringfingret
Förutom att det är svårt att gå med en bruten lilltå gav det mig ändå minst problem sammantaget. Det finns ju kryckor. 😉
Armbågen gjorde jäkligt ont men rehab gick ändå otroligt smidigt.
Handleden gjorde också väldigt ont och krävde dessutom en längre tids rehabilitering.
Fingret fattade jag inte förrän tre veckor senare att det var en fraktur, trots att det fanns tecken man borde reagerat på om man haft lite vett att lägga ihop 1+1… 🙈 😅
Men sedan domen väl stod klart och fingret hamnade i ett drygt två veckor långt immobiliserat fängelse… så känns det som att träningen tillbaka kan bli lite utdragen även denna gång.
Känns för övrigt som jag kommer få ett klippkort i min hand på röntgen om jag skulle sätta min fot där ännu en gång.. 🤣
#0: Ja, det kan man fråga sig!
Har brutit:
Fotleden två gånger, vadbenet, näsan, revben sex gånger och olika tår fyra gånger.
Jag har aldrig brutit något. Stukat fingrar har jag lyckats med, men än har bara min tandläkare röntgat mig.
Det finns ett högkostnadsskydd. När du betalt 1400 kr så träder skyddet in. Fria vårdbesök gäller under ett år från den första avgiften du betalt
Låt dagen idag bli din bästa hittills!